Pripremi se za budućnost
Make Way For Tomorrow, igrani, humorna drama, SAD, 1937
REŽIJA: Leo McCarey
ULOGE:
Beulah Bondi (Lucy Cooper),
Victor Moore (Barkley Cooper),
Fay Bainter (Anita Cooper),
Thomas Mitchell (George Cooper),
Porter Hall (Harvey Chase),
Barbara Read (Rhoda Cooper)
SCENARIJ:
Viña Delmar (prema romanu Josephine Lawrence i drami Helen Leary te Nolana Learya)
FOTOGRAFIJA:
William C. Mellor
GLAZBA:
George Antheil,
Victor Young
MONTAŽA:
LeRoy Stone
Sadržaj:
Nekadašnji knjigovođa Barkley Cooper i njegova supruga Lucy umirovljenici su otuđeni od svoje petoro djece, Amerikanci čije će živote sredinom tridesetih godina prošlog stoljeća iz temelja promijeniti velika gospodarska kriza. Nakon što im zbog novčanih dugova banka uzme skromnu kuću, bit će prisiljeni krov nad glavom potražiti kod svoje djece. No nitko od njih nema dovoljno ni mjesta niti volje u dom primiti oboje roditelja, pa su se oni prisiljeni razdvojiti i živjeti pod različitim krovovima. Usamljena i pomalo izgubljena Lucy tako dospije u dom pasivnog 46-godišnjeg sina Georgea, njegove distancirane supruge, učiteljice Anite, i njihove razuzdane 17-godišnje kćeri Rhode. Nakon što ga na tri mjeseca u svoj dom odbiju primiti kći Nellie i njezin suprug Harvey, Berkley će se smjestiti u gotovo 500 kilometara udaljenoj obitelji zločeste kćeri Core i njezina muža Billa.
Humorna obiteljska drama s elementima melodrame redatelja Lea McCareyja (Pačja juha, Idući svojim putem), sjajno je režirana, inteligentno napisana i raspoloženo glumljena adaptacija kazališnog komada autora Helen i Noaha Learyja, koji je pak temeljen na romanu The Years Are So Long književnice i novinske kolumnistice Josephine Lawrence. Leo McCarey, tijekom 20-ih godina prošlog stoljeća filmaš ključan za afirmaciju legendarnog komičarskog dvojca Stanlio i Olio, koji je k tome režirao najuspjeliju komediju braće Marx Pačja juha, tjeskobnije, ozbiljnije pa i dosta pesimistične dionice vrlo vješto isprepleće s ležernijim humornim pasažima, stvarajući beskompromisno djelo u kojem nije želio pristati na studijski zahtjev za ublažavanjem sa sretnim krajem. Ovaj film, koji je u vrijeme premijere naišao na razmjerno mlak odjek kod publike, McCarey je držao svojim najdražim ostvarenjem, u tolikoj mjeri da je, primajući Oscara za najbolju režiju iste godine snimljene romantične komedije Strašna istina, izjavio da je nagradu dobio za pogrešan film. Pripremi se za budućnost danas se drži jednom od najboljih holivudskih drama onog vremena, a japanski scenarist Kodo Noga njime se nadahnuo pišući predložak za Tokijsku priču Yasujirôa Ozua.
c/b, 91'