Putovanje u Italiju
Viaggio in Italia, igrani, romantična drama, Italija, Francuska, 1954
REŽIJA: Roberto Rossellini
ULOGE:
Ingrid Bergman (Katherine Joyce),
George Sanders (Alexander 'Alex' Joyce),
Maria Mauban (Marie),
Anna Proclemer,
Paul Muller (Paul Dupont),
Anthony La Penna (Tony Burton)
SCENARIJ:
Vitaliano Brancati,
Roberto Rossellini,
Antonio Pietrangeli (prema romanu Colette)
FOTOGRAFIJA:
Enzo Serafin
MONTAŽA:
Jolanda Benvenuti
Sadržaj:
Supružnici Katherine i Alexander 'Alex' Joyce iz Velike Britanije automobilom stižu u Italiju, s ciljem prikupljanja dokumentacije povezane s nasljeđivanjem atraktivne vile u blizini Napulja.
Oni su dobrostojeći ljudi među kojima je odavno nestalo ljubavi i razumijevanja, pa dok nju zanimaju slikarstvo i poezija on je usmjeren isključivo na posao. Boravak u lijepoj, ali u razdoblju nakon Drugog svjetskog rata siromašnoj Italiji za oboje će predstavljati šok, pri čemu se Katherine osjeća osamljenom i napuštenom, dok Alex flertuje s poznanicom koja je stigla u vilu.
Iz vile se pruža prekrasan pogled na vulkan Vezuv, nedaleko su i Pompeji, te će Katherine posjetiti muzej u Pompejima, u kojemu su izloženi mumificirani ostaci ljudi stradalih u davnoj erupciji vulkana. To će u njoj izazvati promjenu zbog koje će njezina ljubavna patnja postupno dobiti drugu dimenziju.
Romantična drama Roberta Rossellinija (Rim otvoreni grad, Paisà, Njemačka nulte godine), za koju je scenarij osim njega napisao i Vitaliano Brancati (Rossellinijev Gdje je sloboda...?, Lijepi Antonio Maura Bologninija) u vrijeme premijere mnogi nisu prepoznali kao izuzetno uspjelo ostvarenje, dok su je kritičari okupljeni oko glasovitog časopisa ”Cahiers du cinéma” rano nazvali kamenom temeljcem filmskog modernizma.
Riječ je o djelu u kojemu su prepoznatljiva sva buduća tematska i stilska obilježja Rossellinijeva autorskog rukopisa, od epizodične naracije i dugih kadrova s vožnjama i panoramskim prikazima, preko variranja opozicije života i smrti te pokreta i mirovanja, kao i elaboriranja sraza mentaliteta te suočavanja protagonista s prošlošću i prirodom, do suptilnog psihološkog profiliranja protagonista i umetanja religijsko-moralističkih detalja.
Redatelj i glumica Ingrid Bergman pritom nastavljaju dekonstrukciju nje kao holivudske glumačke zvijezde, započetu u njihovom prvom zajedničkom ostvarenju Stromboli.
c/b, 97'