animirani, SAD, 2007 | Mjesto prikazivanja filma: Scena Ribnjak (Centar mladih Ribnjak, Park Ribnjak 1)

Jim Capobianco,
Brad Bird

Sharon Calahan,
Robert Anderson

Michael Giacchino

Darren T. Holmes

Simpatični Remy dobrodušni je štakor iz francuske provincije koji posjeduje istančano osjetilo mirisa i mašta o tome da postane glavni kuhar elitnog pariškog restorana. No problem je, dakako, upravo u tome što je on štakor, koji za razliku od ostalih članova njegove obitelji ipak ne želi jesti otpatke iz kanalizacije i ostatke iz uličnih kanti za smeće. On bira otpatke iz otmjenih restorana, pri čemu se vodi duhom legendarnog pokojnog pariškog kuhara Gusteaua.

Nakon što spletom okolnosti dospije u njegov restoran, Remy odluči svoje kulinarske vještine iskušati upravo u Gusteauovoj kuhinji. No zahvaljujući njegovoj neopreznosti otkrit će ga Linguini, nespretni mladi čistač koji radi u toj kuhinji. Unatoč prvotnom oprezu i međusobnom nepovjerenju, njih dvojica će ubrzo sklopiti dogovor prema kojem će Remy poput majstora lutkara upravljati Linguinijevim pokretima i radnjama u kuhinji, pritom se skrivajući pod njegovom kapom, a konačni rezultat bit će vrhunski pripravljena jela.

Ta će jela Gusteauov restoran uskoro dovesti u središte pozornosti pariških ljubitelja odlične hrane, da bi se naposljetku ipak postavila pitanja kako je dojučerašnji čistač Remy odjednom postao sjajan kuhar te bi li restoran poslovao s jednakim uspjehom kad bi se doznalo da se iza svega kao chef krije jedan štakor.

Godine 2008. od pet nominacija za Oscara, uključujući i onu u kategoriji najboljeg izvornog scenarija, ovjenčana pozlaćenim Akademijinim 'ćelavcem' za najuspjeliji dugometražni animirani film, basnolika pustolovna animirana komedija koju su režirali Brad Bird i Jan Pinkava iste je godine također u kategoriji najboljeg animiranog filma osvojila Zlatni globus i najprestižniju britansku filmsku nagradu BAFTA, ali i Grammy za najuspjeliji soundtrack koji je skladao Michael Giacchino, koji je Oscara osvojio za rad na također Pixarovu hitu Nebesa. Ujedno i scenarist Bird gledateljima je, u suradnji s autorima izvorne priče Janom Pinkavom i Jimom Capobiancom, pod oblandom tipičnog, naizgled benignog, nepretenciozno edukativnog i eskapističkog animiranog ljetnog hita podvalio duhovitu i prilično otvorenu ljevičarsku subverziju.

Kroz priču o simpatičnom Remyju, štakoru iz francuske provincije kojeg odlikuje superioran njuh i koji sanja o karijeri glavnog kuhara prestižnog pariškog restorana, uz afirmaciju umjetničkog pristupa spravljanju jela i odu uživanju u kulinarskim delicijama, Pixarovci publici nude i nedvosmislen zagovor zajedništva, kolektivizma i egalitarizma, prozirno maskiran zalaganjem za očuvanje obiteljskih vrijednosti i prijateljskih odnosa. Vrline filma su već uobičajeno maestralna Pixarova 3-D animacija, iznimno uspio spoj Disneyeve animiranofilmske tradicije i urnebesnog fizičkog humora u stilu ostvarenja glasovitog Jacquesa Tatija, istančan osjećaj za ritam burleske i tjelesnog gega te očekivano odlična hrvatska sinkronizacija. Sitni prigovori mogu se uputiti tek ponešto ishitrenoj završnici i pomalo površnom romantičnom podzapletu, no to nimalo ne umanjuje šarm i zabavnost djela.