Rođenje
Birth, igrani, drama, misterij, UK, Francuska, Njemačka, SAD, 2004
REŽIJA: Jonathan Glazer
ULOGE:
Nicole Kidman (Anna),
Cameron Bright (mladi Sean),
Danny Huston (Joseph),
Lauren Bacall (Eleanor),
Alison Elliott (Laura),
Arliss Howard (Bob )
SCENARIJ:
Jean-Claude Carrière,
Milo Addica,
Jonathan Glazer
FOTOGRAFIJA:
Harris Savides
GLAZBA:
Alexandre Desplat
MONTAŽA:
Sam Sneade,
Claus Wehlisch
Sadržaj:
U vrlo mladoj dobi Anna je ostala bez supruga koji je preminuo u njujorškom parku. Teško se noseći s gubitkom voljene osobe, Anna nakon punog desetljeća tugovanja ipak odluči krenuti dalje te se pristane udati za naočitog Josepha, koji joj se dugo vremena udvarao. Zbog njezine su odluke osobito sretne njezina sestra Laura, najbolja prijateljica Clara i majka Eleanor, na čiju će proslavu rođendana stići neobični gost. To je desetogodišnji dječak Sean, koji Annu počne uvjeravati da je reinkarnacija njezina preminulog supruga. Isprva ne pridajući nikakvu pozornost njegovim riječima, Annu s vremenom počnu uznemiravati dječakova upozorenja da se ne udaje za Josepha. I dok njezina okolina dječaka smatra čudakom, Anna je sve uvjerenija da Sean govori istinu i da on uistinu jest njezin pokojni suprug. A sve će postati još složenije kad joj dječak počne otkrivati detalje iz njezina i suprugova zajedničkog života.
Godine 2004. prikazana u konkurenciji festivala u Veneciji, psihološka triler-drama s elementima fantastike za glavnu ulogu u kojoj je oskarovka Nicole Kidman 2005. godine nominirana za Zlatni globus, drugi je dugometražni igrani film u redateljskoj karijeri Jonathana Glazera, nekadašnjeg redatelja hvaljenih i nagrađivanih spotova za bendove Massive Attack, Radiohead, Blur, Jamiroquai i UNKLE te glazbenika Nicka Cavea. Prema vlastitim riječima, Glazer se u realizaciji filma vodio idejom o snimanju priče o vječnoj ljubavi i zagonetkama srca, no ne s odmakom prema svijetu duhova i paranormalnom, već više s osloncem na bajkoviti prosede. O toj je ideji intenzivno razgovarao s francuskim piscem, scenaristom i glumcem Jean-Claudeom Carrièreom, koji je 1963. godine osvojio Oscara kao suscenarist kratkog filma Heureux Anniversaire (Sretna godišnjica) Pierrea Étaixa, te kojemu je 2014. dodijeljena Počasna Akademijina nagrada. Carrière je tijekom karijere još tri puta bio nominiran za Oscara, za scenaristički rad na remek-djelima Diskretni šarm buržoazije i Taj mračni predmet želja Luisa Buñuela te na Nepodnošljivoj lakoći postojanja Philipa Kaufmana, a Glazerova ideja mu se itekako svidjela, te je pristao surađivati na scenariju koji su sukreirali Milo Addica (Bal čudovišta Marca Forstera) i sam Glazer. Konačni rezultat je spoj psihološke drame i trilera s elementima fantastike, zapletom vrlo intrigantno, sigurno režirano i atmosferično djelo koje je u vrijeme premijere nailazilo na određene probleme, u tolikoj mjeri da su redatelj i Nicole Kidman čak dospjeli pod lupu javnosti zbog sugerirane blage pedofilije u sceni u kojoj se glumica s tada 9-godišnjim Cameronom Brightom (Hvala što pušite, Juno, Sumrak saga) kupa u kadi. No u realizaciji te scene pribjeglo se korištenju trikova, jer ne samo što ni u jednom trenutku njih dvoje nisu zajedno bili u kadi, nego nisu bili čak ni u istoj prostoriji, a ni razodjeveni. U svakom slučaju, Nicole Kidman je u liku Anne ostvarila još jednu odličnu ulogu.
boja, 100'