Samuraj
Le Samouraï, krimi-triler, Francuska, Italija, 1967 | Mjesto prikazivanja filma: Centar za kulturu Histrionski dom (Ilica 90)
REŽIJA: Jean-Pierre Melville
ULOGE:
Alain Delon,
François Périer,
Nathalie Delon,
Cathy Rosier
SCENARIJ:
Jean-Pierre Melville,
Georges Pellegrin
FOTOGRAFIJA:
Henri Decaë
GLAZBA:
François de Roubaix
MONTAŽA:
Monique Bonnot,
Yolande Maurette
SCENOGRAFIJA:
François de Lamothe
Sadržaj:
Jef Costello hladnokrvni je plaćeni ubojica, metodični profesionalac koji uvijek radi sam, a i živi gotovo posve sam u svom pariškom stanu – jedino društvo pravi mu ptičica u krletki. Nakon što izvrši još jedan ugovor i ubije vlasnika noćnog kluba, ispostavi se da postoji svjedok protiv njega.
Costello, međutim, pribavi alibi s dvije strane – od svoje ljubavnice Jane i njezina bogata dečka, uglednog građanina Wienera, a i Valerie, pijanistica u noćnom klubu i glavna svjedokinja, na policijskom prepoznavanju ne identificira ga. No policijski inspektor nije nimalo uvjeren u njegovu nevinost i stavlja ga pod nadzor. Naručitelji ubojstva zabrinuti su da bi policijska istraga naposljetku mogla dovesti do njih te Jefa odluče likvidirati…
Jedan od najkultnijih francuskih poslijeratnih filmaša, smatran pretečom novog vala, Jean-Pierre Melville najpoznatiji je po svojim kriminalističkim uratcima iz 1960-ih i ranih 70-ih. Te filmove odlikuje osobita atmosfera distanciranosti, hladnoće i tjeskobe, garnirana sugestijom meditativnosti i transcendentnosti, a Melville je idealnog utjelovitelja njihovih protagonista pronašao u Alainu Delonu i elegantnoj hladnoći njegove pojave, sintezi smirenosti i uznemirujuće opasnosti koju ona može sugerirati. Samuraj, jedan od najcjenjenijih autorovih naslova, prva je suradnja Melvillea i Delona, koja će se s podjednakim uspjehom nastaviti u Crvenom krugu i Policajcu.
No upravo je Samuraj izvršio velik utjecaj na niz slavnih filmskih autora u rasponu od Bernarda Bertoluccija preko Martina Scorsesea i Francisa Forda Coppole do Jima Jarmuscha, Quentina Tarantina, Davida Finchera i Nicolasa Windinga Refna, a John Woo i Johnnie To eksplicitno su ga naveli kao svoj omiljeni film. Spomenimo i da je u njemu (odličan) debi ostvarila tadašnja Delonova supruga Nathalie kao Jane, te da su upravo u vrijeme snimanja filma njih dvoje bili u procesu razvoda.
Autor komentara: Damir Radić
Ulaznice za projekciju 11. 02. u 19:00 moguće je kupiti online OVDJE ili na blagajni Centra za kulturu Histrionski dom sat vremena prije početka.
boja, 105'