Sjeverni terminal
Terminal Norte, dokumentarni, Argentina, 2021
REŽIJA: Lucrecia Martel
 
							                                                                        
                          ULOGE:
                            Julieta Laso,
 Lorena Carpanchay,
 Mariana Carrizo
                        
                          SCENARIJ:
                            Lucrecia Martel
                        
                          FOTOGRAFIJA:
                            Mauricio Asial,
 Alvaro Sanmillan
                        
                          MONTAŽA:
                            Iair Michel Attias
                        
                          Sadržaj:
                            
Posebne projekcije
Lucrecia Mortel tijekom lockdowna 2020. godine vratila se doma u Saltu, inače najkonzervativniju regiju u Argentini, u kojoj je kao djevojčica razvila strast prema vesternima. U ovom planinskom i olujnom kraju sreće tango izvođačicu Julietu Laso koja postaje njena muza i upoznaje je sa skupinom nevjerojatno talentiranih umjetnica i marginalaca koji se sastaju u šumi uz noćnu vatru. Četiri godine nakon što je snimila svoje remek-djelo Zama Martel se ponovno vraća svjetskoj periferiji na način koji je istovremeno stvaran, simboličan i političan. No ovoga puta usred postkolonijalne zabačenosti kristaliziraju se krajnje progresivne ideje i geste koje vraćaju Martel na početak njezine karijere, kada je paradoksalno, kako je nedavno rekla na svojem masterclassu u Nyonu, mislila da je film nešto čime se bave žene. U dokumentarnom formatu Martel se prepušta i uranja u hrapav i zavodljiv glas Juliete Laso i pušta da on bude njezin vodič kroz nove filmske i emancipacijske krajolike. Protagonistica i njezina redateljica zatim uprizoruju niz susreta u kojima na površinu izbija višeglasje tijela i duša koje se kamera i gledatelji ne mogu zasititi. Visceralna posveta zajednici koja usprkos svojoj privremenosti i prolaznosti, služi kao savršena panaceja pandemijskoj pošasti. (DP)
Nagrade i festivali
Berlinale (2022); Doclisboa (2022), Visions du Réel (2023)
boja, 37'