horor, Kanada, 2022 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)

Dali Rose Tetreault,
Ross Paul,
Jaime Hill

Kyle Edward Ball

Jamie McRae

Kyle Edward Ball

Godina je 1995. Četverogodišnji Kevin ozlijedi se hodajući u snu. Otac odvodi dječaka u bolnicu i potom se s njim vraća kući. Usred noći Kevin i njegova šestogodišnja sestra Kaylee bude se i shvaćaju da im oca nema te da su iz kuće nestali svi predmeti, uključujući prozore i vrata…

Kanađanin Kyle Edward Ball pokrenuo je na YouTubeu kanal putem kojeg je ispitivao korisnike o njihovim noćnim morama, a onda snimao kratke rekonstrukcije njihovih priča. Jedna od najčešćih mora bilo je dječje buđenje u kući bez roditelja, a Ball je na temelju nje odlučio realizirati svoj dugometražni debi. Za samo petnaest tisuća dolara i za samo sedam dana, u kući u kojoj je odrastao, snimio je kolovoza 2021. Skinamarink, film koji će ubrzo postati fenomen, gotovo usporediv sa slavnim slučajem Projekt: Vještica iz Blaira.

Premijerno je prikazan na Fantazijskom međunarodnom filmskom festivalu u Montrealu, potom na nizu drugih slikopisnih smotri, a na nekoj od njih je i piratiziran. Ilegalna kopija našla se na YouTubeu, a isječci na TikToku i Twitteru, privukavši veliku pažnju i pohvale. Usmena predaja bila je tako dobra da su dvije manje poznate američke kompanije iz sfere zabavne industrije ponudile Ballu plasman u kina, što je on prihvatio, te je Skinamarink u kontekstu ograničene distribucije, započete siječnja 2023., postigao odličan rezultat – na uloženih 15 tisuća dolara zaradio je gotovo milijun.

Riječ je o izrazito ambicioznom ostvarenju – Ball kao orijentire navodi Chantal Akerman, Stana Brakhagea, Mayu Deren, Stanleyja Kubricka i Davida Lyncha, a kao najveće utjecaje izdvojio je slavni eksperimentalni film Dužina valova zemljaka Michaela Snowa iz 1967. te horor Crni Božić iz 1974., jednu od najuspješnijih kanadskih produkcija svih vremena, režiranu od strane Amerikanca Boba Clarka. Skinamarink se sav oslanja na građenje uznemirujuće i jezovite atmosfere, koristeći i postupke karakteristične za eksperimentalni film. Po većini kritičara čini to vrlo umješno, iako povremeno, neki kažu, ambicioznost sklizne u pretencioznost.

Film na program kina Tuškanac stiže kao svježa i izuzetno vruća roba, te ozbiljni filmofili priliku da ga vide na velikom platnu nikako ne bi smjeli propustiti.

Autor teksta: Damir Radić

boja, 100'