Sveta djevojčica

La niña santa, igrani, drama, Argentina, Italija, Nizozemska, Španjolska, 2004

REŽIJA: Lucrecia Martel

Sveta djevojčica

ULOGE:
Mercedes Morán (Helena),
Carlos Belloso (Dr. Jano),
Alejandro Urdapilleta (Freddy),
María Alche (Amalia),
Julieta Zylberberg (Josefina),
Mía Maestro (Inés)

SCENARIJ:
Lucrecia Martel

FOTOGRAFIJA:
Félix Monti

GLAZBA:
Andres Gerszenzon

MONTAŽA:
Santiago Ricci

Sadržaj:

U starinskom hotelu u provincijskom argentinskom gradiću Salti, smještenom u regiji Las Terman u podnožju Anda, zbog predstojećeg simpozija okuplja se skupina liječnika. Među njima je i markantni sredovječni dr. Jano, koji tijekom popodneva po dolasku u grad na ulici počne dirati maloljetnu djevojku, da bi se iste večeri počeo zbližavati s vlasnicom hotela Helenom. Ona je bivša skakačica u vodu, slomljena žena koja izbjegava razgovor s novom suprugom svog bivšeg muža, koja je nedavno rodila njihove blizance. Ubrzo će se pokazati da je popodnevni kontakt s doktorom Janom imala Helenina 16-godišnja kći Amalia, djevojka koja pohađa katoličku školu i sve više ju muči sukob između erotskih nagona i vjerskog odgoja u kojem je izložena utjecaju gorljive vjeroučiteljice. Dok Helena osjeća da joj se odnos s kćeri sve više kvari, Amalia će zaključiti da je njezina misija spašavanje zabludjelog liječnika kojeg ipak više privlači atraktivna Helena.

Središnji nastavak tzv. „Salta trilogije” suscenaristice i redateljice Lucrecije Martel, trilogije koja se odigrava u autoričinu rodnom gradiću u argentinskoj provinciji, specifično je djelo autentičnog i osobenog vizualnog stila. Film realiziran u suprodukciji braće Pedra i Augustína Almodóvara odlikuju profiliranje kompleksnih karaktera i njihovih međuodnosa, minimalistički redateljski prosede te pozitivno iznevjeravanje narativnih konvencija i moralističkog dociranja. Autorica se na intrigantan način bavi motivima nestabilnih obiteljskih relacija, klasnog antagonizma i raspada promatranog mikrosvijeta, provokativno naglašavajući sukob seksualnog sazrijevanja i vjerskog poziva mlade protagonistice u kontekstu u kojem oronuli mizanscen simbolizira odumiruću tradiciju i društveno mrtvilo.

boja, 106'

Trailer