Sveta planina

La montaña sagrada, igrani, Meksiko, 1973

REŽIJA: Alejandro Jodorowsky

Sveta planina

ULOGE:
Alejandro Jodorowsky (alkemist),
Horacio Salinas (lopov),
Zamira Saunders (žena),
Juan Ferrara (Fon),
Adriana Page (Isla),
Burt Kleiner (Klen),
Valerie Jodorowsky (Sel)

SCENARIJ:
Alejandro Jodorowsky

FOTOGRAFIJA:
Rafael Corkidi

GLAZBA:
Don Cherry,
Ronald Frangipane,
Alejandro Jodorowsky

MONTAŽA:
Federico Landeros

Sadržaj:

Nakon što ga skupina djece postavi na križ, odakle ga spasi patuljak bez nogu, bezimeni lopov izgledom izuzetno nalik na Isusa Krista krene lutati ulicama Mexico Cityja. Zbog njegova izgleda ubrzo će ga početi smatrati mesijanskom figurom, te će ga neki ljudi opiti i od njegova tijela u pijanom stanju izraditi kalup s namjerom izrade Isusovih kipova u prirodnoj veličini. Kad se probudi i shvati na koji način je iskorišten, lopov će se naljutiti i uništiti sve kipove osim jednog, s kojim nastavi lutanje gradom. Namjera mu je postaviti taj kip u jednoj crkvi, a nakon što ga lokalni svećenik odbije, privući će pozornost zadivljene prostitutke koja će se zaljubiti u njega. Nastavivši lutanje gradom, lopov će stići do tornja u kojem će upoznati alkemičara koji njegov izmet pretvara u zlato. Nakon što mu dade važne mistične upute, alkemičar će ga upoznati s postojanjem Svete planine s koje devetero ljudi koji su otkrili besmrtnost u tajnosti upravljaju svijetom. Dok alkemičar želi ubiti devetoricu vladara i zauzeti njihovo mjesto, lopov koji želi doživjeti duhovnu transformaciju upoznat će sedmoricu budućih sljedbenika, bivših lopova poput njega.

Treći dugometražni scenaristički i redateljski projekt kultnog čileanskog pisca, redatelja, glazbenika, strip-scenarista, glumca i duhovnog učitelja Alejandra Jodorowskog (El Topo, Ples stvarnosti, Beskrajna poezija) fascinantna je autorova umjetnička elaboracija duhovnih i okultnih motiva. Najbizarniji i najekstravagantniji redateljev film ostvarenje je bez konkretne radnje, u kojem nizanjem naglašeno simbolizmom i alegorijom nabijenih sekvenci, s naglaskom na grotesku, misticizam i izuzetno ekspresivnu vizualnost, Jodorowsky iznosi jasne poruke s kritikom religije i religioznosti. Svojevrsna psihodelična alegorija u kojoj Jodorowsky, autor koji beskrajno vjeruje u umjetnost i njezinu moć iscjeljenja, nastupa u ulozi alkemičara, natopljena je mnoštvom otvorenih simbola i skrivenih značenja, a riječ je o djelu koje se mijenjalo tijekom nastanka. Film inicijalno zamišljen kao igrani postupno je evoluirao u dokumentarni, a Jodorowsky, koji cjelinu potpisuje i kao suproducent, suautor glazbe i dizajner produkcije, naposljetku je sebi postavio zadatak razotkrivanja stvarnosti, rasvjetljavanja iluzije u kojoj žive glumci i publika te probijanja ´četvrtog zida´. Film koji su obožavali Beatlesi i u kojem je glavnu ulogu trebao tumačiti George Harrison, koji je odustao zbog scene pranja anusa, iznimno je radikalno i provokativno djelo koje je blasfemičnošću i enigmatičnošću u vrijeme premijere skandaliziralo javnost, sve dok ga predsjednik tvrtke Apple Allen Klein, kao jedan od suproducenata koji je na nagovor Johna Lennona i Georgea Harrisona u film uložio milijun dolara, nije povukao iz distribucije. Jodorowsky je u radu na filmu bio nadahnut zen budizmom, tarotom i šamanizmom, jer je u vrijeme snimanja i privatno svijet pokušavao tumačiti uz pomoć drevnih misterija.

Uoči projekcije u petak,  1. studenog u 19 sati, uvodnu riječ održat će filmski kritičar Mario Kozina.

boja, 114’

Trailer