Svjetla posvuda

All Light, Everywhere, dokumentarni, SAD, 2021

REŽIJA: Theo Anthony

Svjetla posvuda

SCENARIJ:
Theo Anthony

FOTOGRAFIJA:
Corey Hughes

MONTAŽA:
Theo Anthony

Sadržaj:

Dokumentarna konkurencija

Filmski esej Svjetla posvuda istražuje zajedničku povijest kamera, oružja, policije i pravosudnog sustava. Film preispituje infiltraciju tehnologija nadzora u našu svakodnevicu i sondira predrasude koje su inherentne ljudskoj percepciji, ali i percepciji objektiva. Kao i u svojem nagrađivanom prvijencu Štakorski film Anthony svoju istragu otpočinje u Baltimoreu, gradu koji je već dugo glavni poligon za testiranje novih policijskih tehnologija. Od 19. stoljeća kada je nova umjetnost fotografije potpomagala kolonijalne projekte i razvoj automatskog oružja pa sve do sjedišta Axona, kompanije koja ima monopol na proizvodnju tjelesnih kamera u SAD-u, Anthony iscrtava kaleidoskopski portret društva kontrole i podsjeća na dugotrajnu povezanost fotografskih slika i nasilja. Njegova naracija uparuje apstraktno istraživanje prirode percepcije s konkretnim primjerima kako se ograničenja te iste percepcije pretvaraju u oružja. Svjetla posvuda prokazuje autoritarnu upotrebu fotografije no istovremeno ne osporava subverzivni potencijal medija. Anthonyjev autorefleksivni stil kombinira verité, performans, arhivsko istraživanje i elektroničke kompozicije njegova sugrađanina Dana Deacona te upućuje gledatelja na demokratski pristup slici i napuštanje iluzije objektivnosti i sigurnosti.  

Nagrade i festivali: 

Sundance Film Festival (2021) – svjetska premijera, Posebna nagrada žirija za najbolji američki dokumentarac; CPH:DOX (2021) – Nagrada F:ACT – posebno priznanje; DocumentaMadrid (2021) – najbolji međunarodni film; Dokufest (2021); Zurich Film Festival (2021) – Science Film Award; Jeonju Film Festival (2021)  

boja, 105'

Trailer