Taksist (2017)
Taeksi woonjunsa, igrani, akcijski, povijesna drama, Južna Koreja, 2017
REŽIJA: Jang Hoon
ULOGE:
Kang-ho Song (Man-seob / Kim),
Thomas Kretschmann (Peter),
Hae-jin Yoo (Tae-sul / Hwang),
Jun-yeol Ryu (Jae-sik / Gu),
Hyuk-kwon Park (Choi),
Gwi-hwa Choi
SCENARIJ:
Yu-na Eom
GLAZBA:
Young-wook Jo
Sadržaj:
Tijekom svibnja 1980. godine, uslijed političkih previranja koja su kulminirala ubojstvom autoritarnog predsjednika države Chung-hee Parka, u Južnoj Koreji na snazi je policijski sat a državu potresaju nemiri. U svemu tome dobrodušni taksist Man-seob Kim iz Seula ne snalazi se dobro, jer ga kao udovca i samohranog oca 11-godišnje kćeri muči teška financijska situacija. Želeći zaraditi novac za plaćanje zaostale stanarine, Man-seob bez puno razmišljanja pristane njemačkog reportera Petera prevesti u grad Gwangju, u kojemu traje veliki studentski prosvjed. Iako je grad zatvoren za posjetitelje i novinare, te ih na ulazu dočekaju vojne blokade i nalog za povratak, Man-seob na Peterov nagovor uspije ući u grad. Na njegovim ulicama dočekat će ih prizori okrutnog gušenja studentskih prosvjeda od strane vojske.
U filmu temeljenom na istinitim događajima iz proljeća 1980. godine, iz vremena vladavine vojne diktature koja je uspostavljena nakon vojnog udara pod vodstvom generala Doo-hwan Chuna, redatelj Jang Hun žanr naglašeno uznemirujuće i tragične drame iznimno vješto isprepleće sa žanrom akcijskog filma u kojem ne nedostaje jurnjave, te s elementima (tragi)komedije. Gledatelje time vješto zavodi u pogrešnim smjerovima i poigrava se njihovim očekivanjima, baš kao i snažnim emocijama kojima pridonosi i slojevita karakterizacija protagonista, običnog čovjeka koji se zatječe u krajnje pogibeljnoj i traumatičnoj situaciji, a koji je rastrgan između očinskih dužnosti i moralnih obzira. Transformacija protagonista sjajno je elaborirana, autor se pohvalno kloni eksplicitnog zauzimanja političkih stavova i osuđivanja negativaca, scene krvavog gušenja studentske pobune mučne su i vizualno dojmljive, naracija je dinamična i ujednačena, a dojmu autentičnosti pridonose i vrlo životni likovi. Stvarni taksist i njemački novinar na čijim se doživljajima temelji filmska priča nisu doživjeli premijeru filma.
boja, 137'