Tony Manero
igrani, drama, satira, Čile, Brazil, 2008
REŽIJA: Pablo Larraín
ULOGE:
Alfredo Castro (Raúl Peralta),
Amparo Noguera (Cony),
Héctor Morales (Goyo),
Paola Lattus (Pauli),
Elsa Poblete (Wilma)
SCENARIJ:
Alfredo Castro,
Mateo Iribarren,
Pablo Larraín
FOTOGRAFIJA:
Sergio Armstrong
GLAZBA:
Juan Cristóbal Meza
MONTAŽA:
Andrea Chignoli
Sadržaj:
Prijestolnica Čilea Santiago tijekom druge polovine 70-ih godina prošlog stoljeća grad je u kojem Pinochetove postrojbe patroliraju ulicama i brutalno suzbijaju svaku naznaku moguće antirežimske aktivnosti. Oduševljen filmom Groznica subotnje večeri i njegovim protagonistom Tonyjem Manerom, kojeg tumači John Travolta, sredovječni Raúl Peralta odluči se prijaviti na skori televizijski talent-show u kojem će se tražiti „čileanski Tony Manero”. Raúl često gleda film, proučava sve detalje i plesne pokrete, a sa skupinom sebi sličnih entuzijasta i plesača priprema plesnu koreografiju. No on je zapravo prijetvoran čovjek koji ne preže ni od čega, pa ni od zločina, te koji je za pobjedu u showu spreman na sve.
Prvi nastavak Larraínove trilogije o čileanskoj diktaturi, koju će zaokružiti filmovi Post mortem i Ne, impresivna je socijalna krimi-drama na festivalu u Varšavi ovjenčana Posebnom nagradom žirija te na festivalu u Torinu nagradama žirija i međunarodne filmske kritike. Riječ je o tjeskobnom i pesimističnom ostvarenju u kojem je vrlo sugestivna ugođajnost ostvarena promišljenim korištenjem kamere iz ruke, efektnim koloritom u kojem dominira siva boja te smještanjem zbivanja u ambijente sugerirano beskrajne neimaštine i bijede. Takav kontekst autor inteligentno koristi za davanje neizravnog, ali jasnog socijalno-političkog komentara, te za posredno bavljenje intrigantnim motivima koji učinkovito oslikavaju situaciju u društvu koje stenje i propada pod diktaturom.
boja, 97'