TV-mreža

Network, igrani, drama, SAD, 1976

REŽIJA: Sidney Lumet

TV-mreža

ULOGE:
Faye Dunaway (Diana Christensen),
William Holden (Max Schumacher),
Peter Finch (Howard Beale),
Robert Duvall (Frank Hackett),
Wesley Addy (Nelson Chaney),
Ned Beatty (Arthur Jensen)

SCENARIJ:
Paddy Chayefsky

FOTOGRAFIJA:
Owen Roizman

GLAZBA:
Elliot Lawrence

MONTAŽA:
Alan Heim

Sadržaj:

Nakon četvrt stoljeća uspješne karijere televizijskog profesionalca, voditelj vijesti na postaji UBS Howard Beale dobije otkaz koji će na snagu stupiti za dva tjedna. Razlog otkazu je veliki pad gledanosti njegove emisije, čemu je i sam pridonio odavši se alkoholu nakon suprugine smrti. Neugodnu vijest Howardu javi producent informativnog programa Max Schumacher, njegov dugogodišnji prijatelj koji se našali da je samoubojstvo jedini izlaz koji mu se nudi. Kad već u sutrašnjoj emisiji Beale gledatelje obavijesti da će se za tjedan dana pred kamerama uistinu i ubiti, šefove postaje predvođene Frankom Hackettom to zaprepasti i razbjesni. No Bealeov očajnički potez privuče ogromno zanimanje javnosti, a njegova emisija dospije na sam vrh gledanosti. Dok on uz pomoć beskrupulozne i visokom gledanošću opsjednute producentice Diane Christensen naglo postaje velika zvijezda, publika njegove nastupe počne doživljavati kao glas obespravljene Amerike.

U satiričnoj drami ovjenčanoj Oscarima za najbolju glavnu mušku i žensku ulogu, za najbolju sporednu žensku rolu i izvorni scenarij, kao i Zlatnim globusima u kategorijama najboljeg redatelja, glumca, glumice i scenarija, te nagradom BAFTA za najboljeg glumca, koja je Peteru Finchu dodijeljena posthumno, redatelj Sidney Lumet (Dvanaest gnjevnih ljudi, Pasje poslijepodne) na dojmljiv se način pozabavio miljeom medijskih korporacija kojima vladaju pohlepa i bespoštedna borba za gledanost kroz forsiranje komercijalnih sadržaja. Kritizirajući ispraznost televizijskog novinarstva u kojemu su „entertainment“ i „rating“ ključni pojmovi i u kojem malo tko mari za kakvoću programa, Lumet je kreirao zloslutnu i iz današnjeg motrišta proročansku crnohumornu satiru usmjerenu protiv tabloidnog korporativnog novinarstva. Jedan od najuspjelijih američkih filmova 80-ih iznimno je precizno režirano i sjajno glumljeno djelo bogate fabule u kojem ozračje varira od konvencionalne drame preko britke farse do razorne društvene satire, a sve se to spaja u efektnu poantu o manipuliranju istinom koju sve više proizvode sami mediji.

boja, 121'

Trailer