Vodenjak
Hastrman, igrani, fantazija, drama, Češka, 2018
REŽIJA: Ondřej Havelka
ULOGE:
Karel Dobrý (barun Johann Salmon de Caus),
Vladimír Polívka (Jakub),
Jirí Lábus (sluga Francl),
Simona Zmrzlá (Katynka Kolarova),
Norbert Lichý (Kabelatsch)
SCENARIJ:
Ondrej Havelka,
Petr Hudský (prema romanu Milosa Urbana)
FOTOGRAFIJA:
Divis Marek
Sadržaj:
Barun Johann Salmon de Caus neobičan je plemenitaš koji se nakon više godina putovanja po svijetu početkom 19. stoljeća s odanim slugom Franclom vraća u rodni gradić u Češkoj. Barunov je cilj na svom posjedu obnoviti ribnjake, a u svakodnevnom životu osjeća se bliži životinjama nego ljudima. Štoviše, ljudi ga nimalo ne zanimaju, ni kršćani ni oni još uvijek odani poganskim ritualima, jer je njegov element voda s kojom komunicira i koja mu je potrebna da bi se održao na životu. Dok izbjegava kontakte s lokalnim stanovništvom, barunu će pozornost ipak privući inteligentna i atraktivna mlada Katynka Kolarova, djevojka koja samostalnost i neovisnu volju demonstrira kroz borbu i obavljanje poganskih rituala. Dok se zbližava s Katynkom, barun de Caus sve više dvoji između zadržavanja životinjskih nagona i svoje divlje prirode, ili prelaska granice i postajanja čovjekom.
Godine 2019. ovjenčana najznačajnijom nacionalnom filmskom nagradom Češki lav u kategorijama najboljeg glumca (Karel Dobrý iz Nemoguće misije, Pramena života Milana Cieslara i Legende o vitezu) i najuspjelije fotografije (Divis Marek iz Seoskog učitelja Bohdana Slamé i Circus Fantasticus Janeza Burgera), romantična triler drama s elementima fantastike igrani je redateljski prvijenac dominantno glumca, ali i jazz-pjevača Ondřeja Havelke (Kafka Stevena Soderbergha, Saturnin Jiríja Vercáka), koji je i suscenarist filma. Posrijedi je raskošno producirano i tematski intrigantno ostvarenje temeljeno na popularnom istoimenom romanu Miloša Urbana, češkog romanopisca poznatog po nizu čitanih horora, koji su mu donijeli epitet ´tamnog viteza češke književnosti´. Vješto scenografski, kostimografski i ikonografski rekonstruirajući razdoblje iz Urbanove proze, Havelka je kreirao prilično zanimljivu filmsku bajku nabijenu emocijama, u kojoj su prirodna i zadana scenografija vrlo efektno iskorištene.
boja, 100’