Vrlo pritajen junak
Un héros très discret, igrani, humorna drama, Francuska, 1996
REŽIJA: Jacques Audiard
ULOGE:
Mathieu Kassovitz (Albert Dehousse),
Anouk Grinberg (Servane),
Sandrine Kiberlain (Yvette),
Jean-Louis Trintignant (Albert Dehousse - star),
Albert Dupontel (Dionnet)
SCENARIJ:
Alain Le Henry,
Jacques Audiard (prema romanu Jean-Françoisa Deniaua)
FOTOGRAFIJA:
Jean-Marc Fabre
GLAZBA:
Alexandre Desplat
MONTAŽA:
Juliette Welfling
Sadržaj:
Tijekom posljednjih mjeseci Drugog svjetskog rata, u kojem se nije borio, mladi Albert Dehousse odluči svejedno postati junak. Točnije, odluči glumiti junaka, konstruirati svoju lažnu, slavniju i bolju ratnu prošlost od one koju je uistinu proživio. To počne raditi postupnim uvlačenjem u krug pripadnika francuskog pokreta otpora, te konstruirajući svoj lažni identitet oslanjajući se na novinska izvješća iz rata i dijelove svjedočanstava stvarnih vojnika. Unatoč određenim cinicima koji će s vremenom posumnjati u istinitost njegove navodne ratne prošlosti, Albert će postupno kreirati osobnost čije će vrline dosegnuti neslućene razmjere. Dok mu drugi udjeljuju čas i slavu, dive mu se, iskazuju mu prijateljstvo i ljubav te nude moć, Albert se od ne osobito bistrog i realno nevažnog čovjeka nezadrživo uspinje do cijenjenog i traženog savjetnika. No ugled i moć koje tako stječe s vremenom će ga posve obuzeti, u tolikoj mjeri da će uistinu početi mijenjati svoju osobnost. No veliko je pitanje može li on uistinu postati svoja lažna kreacija, ili će sve doći u pitanje jednom kad se iskreno zaljubi.
Godine 1996. na festivalu u Cannesu nagrađena za najbolji scenarij, koji uz redatelja Jacquesa Audiarda (Prorok, Hrđa i kost, Braća Sisters) supotpisuje nagrađivani Alain Le Henry (Gledaj kako padaju ljudi, Podzemlje Luca Bessona, Žena mog života i Francuskinja Régisa Wargniera), Audiardov dvokratni suradnik u čijem se opusu izdvaja i sjajna biografska ratna drama Među nama Diane Kurys, iznadprosječno uspjela humorna drama Vrlo pritajen junak temelji se na istoimenom romanu francuskog diplomata, esejista i romanopisca Jeana-Françoisa Deniaua iz 1989. godine. U djelu koje otvaraju riječi ostarjelog protagonista o tome da su „najljepši životi oni koje izmislimo”, a u kojem glavnu ulogu vrlo raspoloženo i uvjerljivo interpretira afirmirani karakterni glumac Mathieu Kassovitz (Mržnja, Peti element, Grimizne rijeke, Amélie), Jacques Audiard, baš kao i pisac u romanu, istražuje i elaborira tanku crtu koja stvarnost dijeli od mašte. I čini to na prilično efektan način, s osloncem na crni humor, kreirajući sugestivno režiranu, vrlo šarmantnu, glazbom dvostrukog oskarovca Alexandrea Desplata (Djevojka s bisernom naušnicom, Oslikani veo, Pisac iz sjene, Tamara Drewe) podloženu i odlično glumljenu cjelinu koja funkcionira i kao metaforičan prikaz francuske kolaboracije s nacistima.
boja, 107'