Evil Dead 2, horor, SAD, 1987 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)

Sam Raimi

Tim Philo

Joe LoDuca

Edna Ruth Paul

SCENOGRAFIJA:
Elizabeth Moore

Ash Williams i njegova djevojka Linda odlaze na romantični izlet u napuštenu šumsku kolibu. Tamo pronađu magnetofonsku vrpcu prethodnog njezina posjetitelja, arheologa Raymonda Knowbya, koju Ash počne preslušavati. Na vrpci su snimljeni odlomci iz Knjige mrtvih i oni aktiviraju zloduha što opsjedne kolibu i napadne Asha i Lindu…

Sam Raimi, danas široj publici najpoznatiji  po komercijalno vrlo uspješnoj i kritičarski hvaljenoj visokobudžetnoj trilogiji Spider-Man, dugometražnu karijeru je de facto započeo 1981. ultraniskobudžetnim hororom Zla smrt, koji je bio prikazan čak i na najprestižnijem svjetskom filmskom festivalu u Cannesu. Taj uradak stekao je kultni status, a njegov veliki poklonik bio je Stephen King, najslavniji književni autor žanra horora u povijesti, koji je nagovorio moćnog talijanskog producenta Dina De Laurentiisa da podrži nastavak nazvan Zla smrt 2. De Laurentiis je pristao financirati i distribuirati film iza kojeg je produkcijski stajala američka nezavisna kuća Renaissance, ali je zahtijevao da umjesto planiranog srednovjekovnog smještaja radnje uradak bude što srodniji prethodniku. Tako je Zla smrt 2 ispala vrlo rijetkom kombinacijom nastavka i remakea, a po sudu većine kvalitetom je nadmašila ionako jako hvaljenu Zlu smrt.

Doista, riječ je o ingenioznom ostvarenju koje je kao i prethodnik vrlo kreativno koristilo stop-animaciju i protetički make up (iza kojih je, kao i u prvom filmu, stajao majstor maske i specijalnih efekata Tom Sullivan), ali i imalo dva bitna, međusobno povezana dodatka – bravuroznu, potpuno oslobođenu kameru (na način neviđen ikad prije) koja je de facto sama postala protagonistom, te urnebesnu komedijsku dimenziju koja je prizivala klasične nijeme slapstick komedije i ultradinamične crtiće, intenzivirajući njihovu ionako intenzivnu dinamiku do krajnjih granica.

Nije nimalo čudno da se takav briljantan rad smatra jednim od najboljih horora ikad, a jedan od najuglednijih filmskih časopisa, Sight and Sound, svrstao ga je na 34. mjesto svoje liste 50 najzabavnijih filmova svih vremena, dok ga je popularni magazin Empire uvrstio na 49. mjesto liste 500 najvećih filmova ikad snimljenih.  Raimi će 1992. polučiti i treći dio nazvan Vojska tame; bio je to zapravo onaj film koji je želio raditi kao srednjovjekovni nastavak Zle smrti, djelo puno većeg produkcijskog zamaha i vrlo dobre kvalitete, ali vrhunske domete Zle smrti 2 kultni autor više nikad neće doseći.

Autor teksta: Damir Radić

boja, 85'