El

Él, feature film, drama, Mexico, 1953

DIRECTED BY: Luis Buñuel

El

CAST:
Arturo de Córdova (Francisco Galván de Montemayor),
Delia Garcés (Gloria Vilalta),
Aurora Walker (gđa. Esperanza Vilalta),
Carlos Martínez Baena (otac Velasco),
Manuel Dondé (Pablo),
Rafael Banquells (Ricardo Luján) Fernando Casanova (Beltrán)

SCRIPT:
Luis Buñuel,
Luis Alcoriza (based on novel by Mercedes Pinto)

PHOTOGRAPHY:
Gabriel Figueroa

MUSIC:
Luis Hernández Bretón

EDITING:
Carlos Savage

Synopsis:

Bogati i religiozni sredovječni muškarac Francisco u crkvi ugleda mladu i privlačnu Gloriju Milaltu te postane opsjednut njome. Počne je pratiti i udvarati joj se, međutim ona ga odbija. Zaručena je za mladog Raula, a uporni ih Francisco uspije primamiti na svoju zabavu. Par odlazi nesvjestan tko je organizator partyja, a kad to sazna, Gloria je nezadovoljna, no naposljetku ipak podliježe Franciscovu šarmu i društvenom statusu. Nakon nekog vremena Francisco i Gloria su u braku, a Raul vozeći se gradom nabasa na Gloriju. Ona mu počne pričati o zajedničkom životu s Franciscom opisujući ga užasnim, jer njezin je suprug patološki ljubomoran…

Film je adaptacija romana Misli Mercedes Pinto o paranoidnom suprugu, no Buñuel je pridodao i osobna sjećanja na paranoidnog supruga svoje sestre Conchite koji si je jednom prilikom umislio da mu se režiser na ulici ruga te pošao kući po pištolj da se obračuna s njim, sve dok ga ukućani nisu uspjeli uvjeriti da je Buñuel u drugom gradu. Sam autor rekao je da je On film s najviše autobiografskih elemenata, u koji je stavio najviše sebe, „ima nešto od mene u protagonistu“, izjavio je. No žalio je za tim što nije imao više vremena za snimanje te izrazio želju da snimi remake, jer mu se materijal jako sviđao. Uostalom, pojavio se u zadnjoj sceni u cameo roli svećenika, a bio je i ponosan što je slavni psihoanalitičar Jacques Lacan film prikazivao svojim učenicima smatrajući protagonista reprezentativnim primjerom paranoje. U vrijeme premijere On je polučio komercijalni i kritičarski neuspjeh, ali s godinama reputacija mu je rasla; danas gotovo isključivo dobiva pozitivne kritike, a znameniti časopis Cahiers du cinéma uvrstio ga je na svoju listu sto esencijalnih filmova svih vremena.

b/w, 82'

Trailer