Jaws

feature film, triler, USA, 1975

DIRECTED BY: Steven Spielberg

Jaws

CAST:
Roy Scheider (Brody),
Robert Shaw (Quint),
Richard Dreyfuss (Hooper),
Lorraine Gary (Ellen Brody),
Murray Hamilton (Vaughn)

SCRIPT:
Carl Gottlieb,
Peter Benchley (based on his own novel)

PHOTOGRAPHY:
Bill Butler

MUSIC:
John Williams

EDITING:
Verna Fields

Synopsis:

Film se prikazuje na Ljetnoj pozornici Tuškanac, u sklopu našeg gostovanja na toj lokaciji.

Otočno mjestašce Amity u potpunosti ekonomski ovisi o turizmu, pa kad šerif Brody zatvori lokalnu plažu zbog smrtonosnog noćnog napada morskog psa na djevojku, gradonačelnik poništi njegovu odluku. No životinja golemih proporcija ubrzo opet napadne i usred dana ubije dječaka nadomak plaže. Trojica profesionalaca – Brody, lovac na morske pse Quint i oceanograf Hooper – udruže snage i kreću u lov na 'velikog bijelog'.

Svojim drugim kino filmom, temeljenim na istoimenom bestseleru Petera Benchleyja, Steven Spielberg postigao je ogroman komercijalni uspjeh. U apsolutnim brojkama, bio je to do tada film s najvećom kino zaradom u povijesti, primarno ostvarenom u ljetnoj američkoj distribuciji (kao zapravo prvi veliki ljetni hit), a i kritika mu je najvećim dijelom bila naklonjena. Iako je sam Benchley napisao tri verzije scenarija, Spielberg nijednom od njih nije bio zadovoljan te je film uvelike postavio drugačije od romana. Razmišljajući prije svega o reakcijama masovne publike, inzistirao je da glavni likovi budu simpatičniji nego u izvorniku, izbacio je preljubničku aferu Hoopera i Brodyjeve supruge kako tema muškog profesionalnog zajedništva i nastajućeg prijateljstva ne bi bila ugrožena 'nemoralom', te je naposljetku promijenio i sam kraj, ostavljajući dvojicu od trojice protagonista na životu (u romanu samo jedan je preživio epski sukob s morskim psom). Bio je to početak, odmah radikalan, Spielbergova okretanja leđa umjetničkoj beskompromisnosti tzv. novog Hollywooda u kojem je poniknuo, kako bi postao jedan od najvećih hollywoodskih zabavljača novijeg vremena. To nipošto ne znači da su Ralje slabo ostvarenje; upravo suprotno, riječ je o uzornom žanrovskom djelu koje vješto povezuje elemente trilera, pustolovno-akcijskog filma i horora, te kompetentno, slijedeći Hitchcocka, kreira napetost (suspense), a završni obračun s morskim psom antologijski je dometa. Godine 2001. Kongresna knjižnica uvrstila je film u prestižni Nacionalni filmski registar.

color, 124'

Trailer