Pasje poslijepodne

Dog Day Afternoon, igrani, krimi drama, biografski, SAD, 1975

REŽIJA: Sidney Lumet

Pasje poslijepodne

ULOGE:
Al Pacino (Sonny),
John Cazale (Sal),
James Broderick (Sheldon),
Charles Durning (Moretti),
Chris Sarandon (Leon),
Susan Peretz (Angie)

SCENARIJ:
Frank Pierson

FOTOGRAFIJA:
Victor J. Kemper

MONTAŽA:
Dede Allen

Sadržaj:

Tijekom jednog od najtoplijih ljetnih dana, malo prije zatvaranja banke u Brooklynu s namjerom izvršenja brze pljačke u nju upadnu neurotični gubitnik Sonny Wortzik i njegov ne osobito inteligentni ortak Sal. No od samog početka ništa se neće odvijati prema njihovu planu, ne samo stoga što u banci gotovo da i nema novca. Kad Sonny i Sal bankovne službenike i neke klijente zarobe kao taoce, banku će okružiti velika skupina policajaca predvođena kapetanom Morettijem, a drama u banci će početi ubrzano eskalirati. Banku će okružiti i mnogo promatrača koji će većinom simpatizirati Sonnyja, ali i mediji koji će početi intenzivno pratiti čitav događaj. Dok će Moretti početi pregovarati sa Sonnyjem, istodobno pokušavajući držati pod kontrolom zbivanja koja postupno postaju apsurdna, sa Sonnyjem će pokušati razgovarati i njegov ljubavnik Leon. Kad ga Leon pokuša nagovoriti na izlazak iz banke, doznat će se i pravi motiv pljačke, a sve će se dodatno zakomplicirati kad pregovore preuzme iznimno hladnokrvni FBI-jev agent Sheldon.

Godine 1976. nagrađena Oscarom za najbolji izvorni scenarij Franka Piersona (Cat Ballou, Hladnokrvni kažnjenik, Zvijezda je rođena), te ovjenčana nagradom BAFTA u kategorijama najboljeg glumca (Al Pacino istodobno i za Kuma 2) i montaže, kultna biografska krimi-drama Sidneyja Lumeta temeljena je na istinitim događajima opisanima u novinskom članku autora P.F. Klugea i Thomasa Moorea te u knjizi Leslieja Wallera. Stvarna pljačka odigrala se u Brooklynu 1972. godine, pljačkaš se zvao John Wojtowicz, a na njemu temeljenog antijunaka, čovjeka na rubu koji pokušava kontrolirati situaciju koja mu stalno izmiče i dodatno se usložnjava, no koji se istodobno promeće u svojevrsnog junaka radničke klase koji se bori protiv financijaša i sustava, Al Pacino je interpretirao izuzetno energično i uvjerljivo. Ostvarenje koje u jednom dijelu pokušava biti i metaforom zbivanja u zatvoru Attica koji su se odigrali 1971. godine, na širem planu pametno izbjegava takve pretenzije te se fokusira na dojmljiv rubno dokumentaristički prosede, izvrsnu režiju, sjajan ritam, izuzetno raspoložene glumačke nastupe te odlično pogođen duh vremena.

boja, 125'

Trailer