Ciklus

Od 10.05. Do 12.05.2019.

Subversive Film Festival: Jonas Mekas Jonas Mekas

Subversive Film Festival: Jonas Mekas

Od petka 10. do nedjelje 12. svibnja ugošćujemo kratki program Subversive Festivala posvećen Jonasu Mekasu, nedavno preminulom američkom redatelju litvanskog podrijetla i jednom od ključnih poetičara američkog nezavisnog filma. Prikazat ćemo tri njegova filma: Zatvor (1964), Walden: Dnevnici, bilješke i skice (1969) i Izgubljeno, izgubljeno, izgubljeno (1976).

Više informacija o Subversive festivalu na: subversivefestival.com

Cijena ulaznice za projekcije u kinu Tuškanac je 20 kn.

Filmovi iz ciklusa

Zatvor (1964)

(Brig, SAD, 1964)

Režija: Jonas Mekas
FOTOGRAFIJA: Jonas Mekas
Sadržaj:

March 7, 1957 – U. S. Marine Corps – Camp Fuji, Japan - najradikalniji film braće Mekas počinje definiranjem vremena i mjesta radnje. Slijede sablasne scene koje prikazuju sustavno mučenje koje trojica marinaca provode nad desetoricom zatvorenika – oni su brojčano jači, no svejedno pokorni. Pod kričavim, jarkim svjetlom zatvorenici bespogovorno slušaju naredbe svojih nadređenih – sve je to u roku dužnosti. Kamera drhtavo prati zbivanja iz intimne blizine, kao da je...

c/b, 16mm, 68’
PROJEKCIJA:
Petak 10.05.2019 U 21:00

Walden: Dnevnici, bilješke i skice

(Walden: Diaries, notes and sketches, SAD, 1969)

Režija: Jonas Mekas
FOTOGRAFIJA: Jonas Mekas
Sadržaj:

  Mekasov prvi dnevnički film ujedno je i epski portret njujorške avangarde 1960-ih u kojem se pojavljuju njegovi tadašnji prijatelji - Andy Warhol, John Lennon, Yoko Ono, članovi The Velvet Underground, Hans Richter, Stan Brakhage, Allen Ginsberg i mnogi drugi. Mekas je film nazvao prema istoimenom memoaru američkog transcendentalista Henryja Davida Thoreaua iz 1854. godine. Walden, kako sam objašnjava, postaje središnja metafora njegova filma: „Za mene Wa...

boja, 16mm, 180’
PROJEKCIJA:
Subota 11.05.2019 U 19:00

Izgubljeno, izgubljeno, izgubljeno

(Lost, Lost, Lost, SAD, 1976)

Režija: Jonas Mekas
FOTOGRAFIJA: Jonas Mekas
Sadržaj:

Egzil, čežnja, iskorijenjenost. Ovo eksperimentalno autobiografsko djelo pokriva redateljevo viđenje četrnaestogodišnjeg razdoblja (1949. – 1963.) od njegova dolaska u SAD i života u litavskoj zajednici u bruklinskom Williamsburgu, preko života na Manhattanu i bilježenja društvenih prosvjeda 1950-ih i 1960-ih, do uvida u formiranje filmske i umjetničke underground scene. Sjećanje je uvijek jaz između iskustva (trenutka snimanja) i revizije (trenutka montaže) u kojem fragmenta...

c/b i boja, 180’
PROJEKCIJA:
Nedjelja 12.05.2019 U 19:00
Vidi cijeli program