Scott Barley
11.11.1992, Cardiff, UK
Umjetnik-filmaš sa sjedištem u Škotskoj. Njegov rad prvenstveno se bavi antropocenom, prirodom, tamom, odsutnošću, kozmologijom, fenomenologijom i mistikom.
Njegovi su filmovi izlagani na festivalima i u galerijama diljem svijeta, uključujući The Institute of Contemporary Arts London, BFI Southbank, Sheffield Doc Fest, Galerie nationale du Jeu de Paume, Centre of Contemporary Culture Barcelona, Doclisboa, Karlovy Vary International Film Festival, Venecijanski bijenale, Dokufest, Festival du nouveau cinéma, EYE Filmmuseum, Singapore Art Museum, Telluride Film Festival, QAGOMA, MoMA Rio de Janeiro, MoCA Buenos Aires, Institut moderne umjetnosti Brisbane, MoCA Busan i Fronteira International Documentary & Experimental Film Festival.
Od početka 2015. Barley svoje filmove gotovo isključivo snima na iPhoneu. Njegov kratki film, Zaleđe, proglašen je jednim od najboljih filmova 2016. u godišnjoj filmskoj anketi Sight & Sound.
Njegov prvi dugometražni film, Sleep Has Her House, objavljen je početkom 2017., pobravši pohvale i nagradu žirija za najbolji film na Međunarodnom festivalu dokumentarnog i eksperimentalnog filma Fronteira u Goianiji u Brazilu. Kasnije je dobio nominacije u filmskim anketama Sight & Sound 2017. i 2018., kao i u Sight & Sound 'Najboljim video esejima 2018.'. Film je također dobio nominacije u anketi Senses of Cinema 2017. i anketi The Village Voice 2017. za najbolji film, najbolji prvi igrani film i najbolju režiju.
Godine 2018. Barley je suosnivao Obscuritads — “međunarodni kolektiv usmjeren na pretvaranje nevidljivog u vidljivo” — s redateljem Mikelom Guillenom (Toronto) i kustosom i programerom Miquelom Escuderom Diéguezom (Pariz, Barcelona).
Početkom 2020., filmska povjesničarka i teoretičarka, Nicole Brenez navela je Sleep Has Her House kao jednim od deset najboljih filmova desetljeća, nakon što je prethodno napisala da “[Barleyjevi radovi] obnavljaju našu koncepciju vizualnosti”, i opisala ga kao “jednog najdarovitijih vizualnih pjesnika svoje generacije.” Iste godine, akademik povijesti umjetnosti i filmski kritičar, Borja Castillejo Calvo naveo je Sleep Has Her House kao drugi najbolji film 2010-ih, a Womb (2017) kao najbolji kratki film desetljeća. Film je kasnije uvršten u anketu Sight & Sound kritičara za najbolje filmove svih vremena.
Barley je opisan kao "jedan od najboljih umjetnika koji danas rade u Britaniji" i "najveći redatelj milenijske generacije", a naveden je i zbog njegove "rekonceptualizacije montaže u digitalnoj kinematografiji" sa svojim prvim igranim filmom, Sleep Has Her House. Danski filmski kritičar i bivši direktor Europske dokumentarne mreže Tue Steen Müller opisao ga je kao "Anselma Kiefera filma".
Barleyin drugi dugometražni film, The Sea Behind Her Head, trenutno je u produkciji. Film je producirao Luke Moody, a financirali su ga Britanski filmski institut i DocSociety.
Filmografija