Philippe Garrel

06.04.1948, Pariz, Francuska

 

Director

Francuski redatelj, scenarist, montažer, producent i glumac. Kao sin priznatoga filmskoga glumca, Mauricea Garrela rastao je u svijetu kinematografije. Tako, gotovo predodređen za film prvi, kratkometražni Les enfants désaccordés (1964.) snimio je već sa šesnaest godina. Tri godine kasnije snimio je prvi dugometražni film Marie pour mémoire (1967.) u kojem manje uloge igraju njegov brat Thierry (budući filmski producent) i otac s kojim surađuje kroz gotovo cijelu svoju filmografiju. I dalje preferirajući crno-bijeli film, jedno od obilježja dijela njegove filmografije, režira Le révélateur (1968.) odrekavši se namjerno i zvuka. La concentration (1968.) je prvi film koji snima u boji i prvi put surađuje s modelom i glumicom Zouzou. Snima alegoriju o Isusu Le lit de la vierge (1969.) u kojoj se pojavljuje u ulozi apostola. Za taj film su Nico i John Cale, pjevačica i jedan od osnivača Velvet Undergrounda, napravili pjesmu. Upoznavši je tijekom snimanja filma, Garrel je s njom započeo dugogodišnju vezu. U slijedećem filmu La cicatrice intérieure (1972.), odigrao je ulogu vraga, a glavnu žensku ulogu je odradila njegova filmska muza Nico koja se pojavila u njegovih idućih sedam filmova.

Uslijedio je Les hautes solitudes (1974.), nijemi portret glumice Jean Seberg, djelomično baziran na Antikristu Friedricha Nietzschea. U filmu Un ange passe (1975.) izmjenjuju se nijemi filmski portreti Nico s dijalozima u kojima sudjeluje i Maurice Garrel. Nakon Le berceau de cristal (1976.) snima Voyage au jardin des morts (1978.) u kojem je ostvario suradnju s Marijom Schneider. Godine 1979. okončava vezu s Nico koja se zadnji put u njegovu filmu pojavljuje u Le bleu des origines (1979.), nijemoj studiji nje i Zouzou. Dalje snima L'enfant secret (1979.) i Liberté, la nuit (1983.) u kojem glavne uloge tumače Emmanuelle Riva i njegov otac. Podijeljen na dva dijela, film se u prvom dijelu kroz osobnu priču dotiče rata za neovisnost Alžira, a nagrađen je na filmskom festivalu u Cannesu 1984. godine.

Elle a passé tant d'heures sous les sunlights... (1985.) je posvetio prijatelju i kolegi redatelju Jeanu Eustacheu. O njemu i ostalim francuskim redateljima tadašnje novije generacije (Chantal Akerman, André Téchiné, Leos Carax, Jacques Doillon, Benoit Jacquot) snimio je dokumentarni film za televiziju Les ministères de l'art (1989.). U svom idućem igranom filmu Les baisers de secours (1989.) ostvario je suradnju sa čitavom obitelji, glumeći u filmu zajedno s ocem, tadašnjom partnericom, glumicom Brigitte Sy te njihovim mladim sinom Louisom Garrelom. Njemu je kao djetetu to bio glumački debut, no i on je pošao očevim stopama.S ocem je ponovno surađivao glumeći u Običnim ljubavnicima (Les amants réguliers, 2005.), nagrađenim Srebrnim lavom za najbolju režiju (Philippe) na filmskom festivalu u Veneciji 2005. godine i francuskom nagradom César za obećavajućega glumca (Louis) 2006. godine.

Nakon Les baisers de secours Philippe je snimio J'entends plus la guitare (1991.), filmsku posvetu Nico s kojom je u prošlosti dijelio ljubav, ali i heroin. Ljubavlju kao temom nastavlja se baviti u dramama Rođenje ljubavi (La naissance de l'amour, 1993.) i Le coeur fantôme (1996.). Catherine Deneuve je igrala u njegovom filmu Le vent de la nuit (1999.). Prema objašnjenju filmskih kritičara i novinara, zahvaljujući jednostavnosti naracije i moći vizualna izraza u Sauvage innocence (2001.) osvojio je FIPRESCI nagradu na filmskom festivalu u Veneciji 2001. godine. Među kritičarima još su bolje prošli nagrađivani Obični ljubavnici, snimljeni u visoko kontrastnoj crno-bijeloj fotografiji direktora fotografije Williama Lubtchanskya. S njime Garrel surađuje i na idućem filmu La frontière de l'aube (2008.) gdje glavnu mušku ulogu ponovno nosi njegov sin. Zajedno surađuju i na idućem Un été brûlant (2011.) gdje je Monica Bellucci glavna glumica. Trenutno je u pripremi novi projekt La jalousie.

Filmografija

La jalousie (2013) (u pretprodukciji)
Un été brûlant (2011)
La frontière de l'aube (2008)
Obični ljubavnici (Les amants réguliers, 2005)
Sauvage innocence (2001)
Le vent de la nuit (1999)
Le coeur fantôme (1996)
Rođenje ljubavi (La naissance de l'amour, 1993)
J'entends plus la guitare (1991)
Les baisers de secours (1989)
Les ministères de l'art (1989) (dokumentarni, TV)
Elle a passé tant d'heures sous les sunlights... (1985)
Paris vu par... vingt ans après (1984) (omnibus, dio Rue Fontaine)
Liberté, la nuit (1983)
Le bleu des origines (1979) (kratkometražni)
L'enfant secret (1979)
Voyage au jardin des morts (1978) (kratkometražni)
Le berceau de cristal (1976)
Un ange passe (1975)
Les hautes solitudes (1974)
Athanor (1972) (kratkometražni)
La cicatrice intérieure (1972)
Le lit de la vierge (1969)
Anémone (1968)
Actua I (1968) (dokumentarni, nestala snimka)
Cinétracts (1968) (dokumentarni omnibus, nepotpisan)
La concentration (1968)
Le révélateur (1968)
Marie pour mémoire (1967)
Droit de visite (1965) (kratkometražni)
Les enfants désaccordés (1964) (kratkometražni)


Filmovi redatelja

Hitni poljupci

(Les baisers de secours, 1989.)

Režija: Philippe Garrel
FOTOGRAFIJA: Jacques Loiseleux
Sadržaj:

Philippe Garrel u ovom djelu spaja obitelj i film, glumeći zajedno s ocem, tadašnjom partnericom i njihovim sinom. Tumači Mathieua, također filmskog redatelja koji se sprema snimiti novi, djelomično autobiografski film. Kada odluči umjesto supruzi Jeanne ulogu na filmu dati drugoj glumici, ovu to toliko pogodi da ugrozi njihov privatni odnos te im brak zapada u krizu.

35 mm, c/b, 85 min

J\'entends plus la guitare

(1991.)

Režija: Philippe Garrel
FOTOGRAFIJA: Caroline Champetier
Sadržaj:

Filmska posveta Nico, pjevačici Velvet Undergrounda i Garrelovom filmskom muzom (tijekom sedamdesetih je nastupila u sedam njegovih filmova) s kojom je imao dugogodišnju vezu. U mladosti, Gerard je bio u burnoj vezi s plavokosom Marianne, voljeli su se, svađali, prekidali i mirili uz pratnju heroina. Godinama kasnije, okružen stabilnom obitelji, suprugom i djetetom, saznaje za Marianninu smrt što ga ponuka na propitivanje njihove ljubavi.

35 mm, boja, 108 min

Rođenje ljubavi

(La naissance de l'amour, 1993.)

Režija: Philippe Garrel
FOTOGRAFIJA: André Clément, Raoul Coutard
Sadržaj:

Paul je oženjen i ima dijete, no nikako se ne snalazi u ulozi supruga i oca. Svađa se s obitelji i taji veze s ostalim ženama poput Ulrike. Ona mu je bila ljubavnica s kojom bi ostao u vezi da mu je mogla uzvratiti ljubav koliko je on želio. Nakon njihova prekida vratio se supruzi Fauchon koja je po drugi put zatrudnjela. Paulov prijatelj Marcus je novinar koji također ima problema u ljubavi. Voli Hélène iako ga je napustila i ljubomoran je na njezina novog partnera.

35 mm, c/b, 90 min

Obični ljubavnici

(Les amants réguliers, 2005.)

Režija: Philippe Garrel
FOTOGRAFIJA: William Lubtchansky
Sadržaj:

Redateljev sin Louis Garrel tumači glavnu ulogu Françoisa, dvadesetogodišnjeg studenta i pjesnika koji živi u Parizu u vrijeme prosvjeda 1968. godine. Dane provodi pušeći opijum s prijateljem Antoineom, pišući i razgovarajući o poeziji te izbjegavajući pozive za služenje vojnog roka. Pridružuje se prosvjedima u lipnju, susreće lijepu kiparicu Lilie s kojom započinje vezu…

35 mm, c/b, 178 min

Veličanstvena kočija

(Le Grand Chariot, Francuska, Švicarska, 2023 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5))

Režija: Philippe Garrel
FOTOGRAFIJA: Renato Berta
Sadržaj:

Ovo je priča o obitelji koja se bavi lutkarstvom: o blizancima Louisu, Marthi i Leni, njihovom ocu koji je vođa lutkarske trupe te o njihovoj baki koja lutke izrađuje. Zajedno oni čine skupinu koja redovito priređuje lutkarske predstave. No jednoga dana, nakon izvedbe, otac naglo umre od udara te ostavlja svoju djecu da se samostalno nose sa životom koji slijedi…

boja, 96'
Vidi cijeli program