Hans Richter

- 01.02.1976, Minusio, Švicarska

 

Director
Njemački avangardni slikar i filmski snimatelj, smatran jednim od prvih dadaista.
Rođen je u Berlinu 6. 4. 1888. godine. Bio je član dada pokreta od 1916. do 1919. godine, napisao je knjigu Dada: Art and Anti-Art i izlagao na samostalnim i grupnim umjetničkim izložbama.
Pohađao je Falk Real gimnaziju do 1906. i potom studirao na umjetničkoj akademiji diplomiravši 1909. godine. Borio se u Prvom svjetskom ratu do 1916. godine kada je ranjen i otpušten iz vojske u Švicarskoj. Godine 1919. naslikao je prvu sliku, a dvije godine kasnije snimio je i prvi apstraktni film. U to vrijeme Walther Ruttmann i Viking Eggeling slovili su kao pioniri eksperimentalnog animiranog filma slikajući slike izravno na filmski materijal. Richter je unaprijedio tu tehniku stvarajući scene u kojima su se apstraktni oblici kretali u ritmu popratne glazbe. Bio je glavni producent tvrtke Central-Film u Zurichu, a radio je i kao glavni dizajner, umjetnički savjetnik i filmski i glazbeni kritičar. Surađivao je s filmskim velikanima poput Eisensteina, no dolaskom nacista na vlast tridesetih bio je prisiljen napustiti rodnu Njemačku. Proveo je nekoliko godina po zemljama Europe, a potom je odselio u SAD gdje je 1941. dobio državljanstvo. Godine 1942. zaposlio se kao profesor na Institute of Film Techniques City College-a u New Yorku. Režirao je Dreams That Money Can Buy (1947), dugometražni film u boji koji je osvojio nagradu na venecijanskom filmskom festivalu, a 1952. se preselio u Švicarsku i nastavio rad kao filmski teoretičar.
Njegovi filmovi snimljeni u Njemačkoj su: Rhythmus 21 (1921), Rhythmus 23 (1923), Rhythmus 25 (1925), Filmstudie (1926), Inflation (1927), Vormittagsspuk (1928), Zweigroschenzauber (1929), Everyday (1929), Alles dreht sich, alles bewegt sich (1929).

Filmovi redatelja