Od 14. do 23. lipnja kino Tuškanac prikazuje retrospektivu američkog redatelja i producenta austrijskog podrijetla Otta Premingera koju čini petnaest filmova, uključujući Anatomija jednog umorstva (1959), Laura (1944), Rijeka bez povratka (1954), Čovjek sa zlatnom rukom (1957) i dr., u kojima je - često u dugim kadrovima kao jednom od svojih zaštitnih znakova - iskazivao sklonost obradi društveno osjetljivih i provokativnijih tema.
Retrospektivu Otta Premingera kino Tuškanac otvara u ponedjeljak, 14. lipnja, filmom Anatomija jednog umorstva (1959) koji mnogi drže najboljom sudskom dramom svih vremena. Glavnu ulogu odigrao je legendarni James Stewart, njegovi su partneri Lee Reick i Ben Gazzara, a riječ je o jednom od prvih holivudskih filmova koji se eksplicitno bavio temama seksa i silovanja te koji sa zamjetnim cinizmom oslikava američki sudski sistem.
U utorak 15. lipnja slijedi americana vestern Rijeka bez povratka (1954) s Robertom Mitchumom i Marilyn Monroe, snimljen u cinemascopeu i technicoloru, koji je bio veliki hit u kinima. Slijedi nagrađivani mjuzikl Carmen Jones (1955) s izvrsnom Dorothy Dandridge u naslovnoj ulozi. Djelo je znamenito kao prvi hollywoodski film s posve crnačkom glumačkom postavom, kao i prvi film za koji je jedna crna glumica nominirana za Oscara za glavnu ulogu.
Na programu u srijedu je ratna drama Prva pobjeda (1965), posljednji epski visokobudžetni hollywoodski film sa zvjezdanom glumačkom postavom (prva glumačka suradnja Johna Waynea i Kirka Douglasa) realiziran u crno-bijeloj tehnici i snimljen na stvarnim pacifičkim lokacijama. Osim oscarovske nominacije za najbolju crno-bijelu fotografiju, Prva pobjeda prikazana je i na festivalu u Cannesu, doduše izvan glavnog natjecateljskog programa.
Četvrtak donosi psihološki triler Bunny Lake je nestala (1965), film koji se danas smatra jednim od intrigantnijih naslova Premingerova opusa, a u nekim je krugovima stekao i kultni status, te Prijedlog i usvajanje (1962), djelo koje vrlo oporo slika svijet američke visoke politike, a značajno je i kao još jedan redateljev film koji je izazvao cenzorski kod rušeći tabue – mladi političar žrtva je ucjene zbog homoseksualne afere tijekom rata.
Publika će u petak moći pogledati Kardinala (1963), dijelom financiranog vatikanskim novcem i službeno podržanog od Katoličke crkve, film koji se bavi njezinom poviješću u prvoj polovici 20. stoljeća po ukusu crkvene hijerarhije. Ipak, i ovim ostvarenjem Preminger je rušio tadašnje tabue hollywoodske kinematografije, odnosno pozabavio se (i danas) kontroverznim temama vezanim uz Crkvu.
U subotu je Čovjek sa zlatnom rukom (1957), prvi hollywoodski film koji se otvoreno bavio ovisnošću o drogi. Glavnu ulogu izuzetno je odigrao Frank Sintara koji je radi pripreme boravio u ustanovi za ovisnike. U nastavku slijedi Dobar dan, tugo (1958), ekranizacija romana Françoise Sagan koji je povezao tada mondeni egzistencijalizam i tinejdžerski naraštaj. Preminger je kombinirao tehnike, snimajući radnju u sadašnjosti crno-bijelo, a retrospekcije u koloru.
Retrospektiva u nedjelju, 20. lipnja donosi Egzodus (1960) s Paulom Newmanom, jedan od najistaknutijih filmova produkcijski raskošnog epsko-političkog dijela Premingerova opusa. Usprkos opravdanim prigovorima o jednostranosti prikaza nastanka Države Izrael koja favorizira židovsku, a minorizira arapsku perspektivu, Egzodus je vrlo ozbiljno napravljeno djelo kompetentno izvedene epske strukture i uvjerljivih glumačkih izvedbi ansambla.
Na platnu kina Tuškanac u ponedjeljak 21. lipnja bit će prikazan Na rubu pločnika (1950), posljednji film u kojem su zajedno nastupili Gene Tierney i Dana Andrews. Riječ je o jednom od prvih hollywoodskih filmova koji negativno prikazuje policijske djelatnike, čime je Preminger taknuo u još jedan tabu američke kinematografije. Slijedi još jedan noir s Danom Andrewsom, Pali anđeo (1945) na kojem je Preminger okupio velik dio ekipe s kojom je radio na Lauri.
Izvrsna noirovska drama Laura (1944), nagrađena Oscarom za najbolju crno-bijelu fotografiju, na rasporedu je u utorak 22. lipnja. Film je ostvario veliki komercijalni i kritičarski uspjeh, a riječ je o vrlo sugestivno i precizno režiranom ostvarenju majstorski napisanih ironičnih dijaloga, dominantno retrospektivne naracije i izvrsnih glumačkih interpretacija (Dana Andrews, Gene Tierney, Vincent Price) koje nudi inteligentnu kritiku pohlepe i nemorala visokih društvenih slojeva.
Retrospektiva Otta Premingera završava u srijedu 23. lipnja kada je na rasporedu Vrtlog (1949), zabavan i uzbudljiv film s glumicom Gene Tierney u glavnoj ulozi. Slijedi drama Daisy Kenyon (1947) koja danas ima kultni status. Djelo izuzetno realistički (što je u ono doba bilo vrlo neobično u Hollywoodu) pristupa uvijek intrigantnoj problematici ljubavnog trokuta (Joan Crawford, Dana Andrews i Henry Fonda), odnosno žanru melodrame.