Tribina "Filmsko snimanje i filmologija – tehnička i znanstvena perspektiva"
Govore: akademski snimatelji Dragan Marković i Jasenko Rasol te filmolog Nikica Gilić
Aktualni broj Hrvatskog filmskog ljetopisa (84) donosi prvi opsežni temat o filmskom snimanju u posljednjih gotovo dvadeset godina, tj. od vremena kada se takav sadržaj posljednji put pojavio u istom časopisu. Jesu li u hrvatskom filmu "teorija" i "praksa" doista potpuno odvojene, kako se snimatelji stručno usavršavaju i u kojoj se mjeri njihova perspektiva uključuje u filmsku kritiku?
Kako u pisanju o filmu biti instruktivan i zanimljivi podjednako djelatnicima iz polja filmske slike i proučavateljima filma? Koliko nam danas znače djela znamenitih redateljsko-snimateljskih parova Godarda i Coutarda te Bergmana i Nykvista te kako njihova iskustva možemo primijeniti na suvremenu filmsku fotografiju? Što se promijenilo u pristupu filmskom svjetlu?
O tim i drugim povezanim temama govore akademski snimatelj i fotograf Jasenko Rasol, urednik temata, akademski snimatelj Dragan Marković, autor teksta o snimanju Živih i mrtvih Kristijana Milića, te Nikica Gilić, glavni urednik časopisa.
Ljetopisove filmske večeri: Ludi Pierrot (Pierrot le fou, Jean-Luc Godard, 1965) / 1. travnja 2016., 21:15 / Uvodni razgovor o filmu vode filmska kritičarka Višnja Vukašinović i snimateljica Dinka Radonić.
Pozivamo vas na projekcije klasika hrvatske i svjetske kinematografije u sklopu Filmskih programa Hrvatskog filmskog saveza, u skladu s temom aktualnog broja Hrvatskog filmskog ljetopisa i uz razgovor s eminentnim kritičarima koji otkrivaju nove rakurse na kanonska djela igranog, dokumentarnog, eksperimentalnog i animiranog filma. U ugodnoj atmosferi kina Tuškanac prepustimo se majstorima i – razgovarajmo o filmu!
Prva Ljetopisova filmska večer posvećena je Ludom Pierrotu (Pierrot le fou, 1965), remek-djelu dugogodišnje plodne suradnje redatelja Jean-Luca Godarda i snimatelja Raoula Coutarda.
Pridružite nam se u ovom bijegu na romantični jug, audiovizualnoj eksploziji s brojnim referencama na slikarstvo, književnost i filmsku povijest koja Belmonda i Karinu kao francuske Bonnie i Clydea vodi kroz pljačke, ubojstva i intrige dvije godine prije znamenitog filma Arthura Penna.
U sklopu Ljetopisovih filmskih večeri organizira se i promotivna prodaja aktualnog i starijih brojeva Hrvatskog filmskog ljetopisa – cijene i novosti provjerite na www.hfs.hr.