Od ponedjeljka do srijede zagrebačka publika moći će upoznati Azerbajdžan zahvaljujući pregledu novije filmske produkcije koju čine kratki i dugometražni igrani filmovi. Program u kinu Tuškanac otvara Nabat (2014) Elchina Musaoglua, azerbajdžanski kandidat za Oscara za najbolji film s neengleskog govornog područja. Nakon njega slijede još četiri dugometražna i četiri kratkometražna filma, snimljena u rasponu od 2014. do 2020. godine.
Kino Tuškanac od 8. do 10. studenog u suradnji s Veleposlanstvom Republike Azerbajdžan u RH, Hrvatsko-azerbajdžanskim društvom prijateljstva i Hrvatsko-azerbajdžanskim gospodarskim i kulturnim centrom Caspi organizira program Panorama: Suvremeni azerbajdžanski film koji čini ukupno devet filmskih naslova.
Program otvara dugometražna ratna drama Nabat (2014), redatelja i suscenarista Elchina Musaoglua, koja je 2015. bila azerbajdžanski kandidat za Oscara za najbolji film s neengleskog govornog područja. U filmu se prepoznaje autorovo dokumentarističko zaleđe, a riječ je o dojmljivoj minimalističkoj priči o ponosnoj ženi koja stoički podnosi sve nedaće koje joj donose život i rat. Posrijedi je djelo dojmljivog art-predznaka i velike poetske snage sa sjajnom iranskom glumicom Fatemeh Motamed-Aryom u glavnoj ulozi.
U utorak će publika moći pogledati dugometražnu dramu Voćnjak nara (2017) suscenarista i redatelja Ilgara Najafa. Film je nadahnut dramom Višnjik A. P. Čehova, a radnja je smještena u ruralni ambijent Azerbajdžana. Riječ je o emotivnom djelu sugestivnog poetskog realizma, sigurne režije, dojmljive fotografije, promišljenog korištenja prirodne i zadane scenografije, odlične glazbe i vrlo uvjerljivih interpretacija čitave glumačke postave. Film je bio predstavnik Azerbajdžana u kategoriji najboljeg filma s neengleskog govornog područja na dodjeli Oscara 2018. godine.
Istoga dana u kasnijem terminu je drama Od smrti do smrti (2020) suscenarista i redatelja Hilala Baydarova koji nas vodi na sanjarsko i zagonetno putovanje kroz svijet promjenjivih struktura, odupirući se naraciji u korist empatije, razumu u korist intuicije i ironiji u korist radoznalosti. Snimljen u očaravajućim krajolicima ruralnog Azerbajdžana te popraćen izvrsnom zvučnom scenografijom, film je moćna vizualizacija čovječanstva u njegovoj temeljnoj potrazi za smislom života.
Na rasporedu kina Tuškanac u srijedu je nagrađivana drama Kraj sezone (2019), svojevrsna posveta redatelja Elmara Imanova velikom Michelangelu Antonioniju. Film podjednako dobro funkcionira kao karakterna studija triju središnjih likova i kao inteligentno koncipiran prikaz onoga što se događa kad kod pojedinca prevlada egoizam te kad njegova želja za slobodom postane jedini cilj kojem teži. Imanov kreira dovoljno sugestivno ozračje egzistencijalne tjeskobe, također se baveći jednom od omiljenih tema talijanskog majstora – zapostavljanjem odnosno marginalizacijom žene.
Zadnji dugometražni film u programu bit će obiteljska drama Niz rijeku (2014), debitantski dugometražni igrani projekt Asifa Rüstəmova. Aktivniji kao scenarist, u svom redateljskom prvijencu iznenađujuće suptilno i obzirno pristupio je ozbiljnoj i zahtjevnoj temi, fokusirajući se na slojevitu i pomno razrađenu psihologizaciju likova. Vješto baratajući motivima nemogućnosti udovoljavanja roditeljskim očekivanjima, neočekivane tragike te s tim povezanog otrežnjenja i prihvaćanja životnih okolnosti, Rüstəmov gradi intrigantnu karakternu studiju.
Zajedno s dugometražnim filmovima, bit će prikazani i kratkometražni igrani filmovi Posljednji (2014) Sergeja Pikalova, Pas koji pije morsku vodu (2017) Murada Abiyeva, Sol, papar po želji (2019) Teymura Hajiyeva i Jedan na jedan (2014) Ismaila Safaralija.