Manaki braća
Braća Manaki, Janaki (1878.-1954.) i Milton (1882-1964) rođeni su u malome vlaškom selu Avdela u blizini grada Grevena, koji se danas nalazi u Grčkoj.
Janaki je bio talentirani crtač, za što se i školovao, a Milton je bio temperamentniji i obožavao konje i igru „dame“. Zajedno su počeli raditi 1898. U to vrijeme Janaki je radio kao profesor crtanja u srednjoj školi u Janini gdje je otvorio fotografski studio gdje je i Milton učio fotografirati.
Godine 1905. braća su svoj studio preselila u Bitolj, koji je u to vrijeme bila važno političko, gospodarsko i kulturno središte Balkana. Tako je nastao poznati Studio za umjetničku fotografiju. Bitolj je bio Miltonova „posljednja stanica“.
Prema Manakijevim memoarima, 1905. Janaki je od tvrtke Charles Urban Trading Co. kupio filmsku kameru. Bila je to tristota kamera iz Bioscope serije. I tako je tom kamerom započela povijest makedonske kinematografije na Balkanu, kao i sjajan filmski opus braće. Od sačuvana materijala treba svakako izdvojiti dokumentarne snimke posjeta slavnih osoba i proslava iz prve polovice 20. stoljeća. Zatim, seriju snimaka seoskih i gradskih vjenčanja, narodnih kostima, rituala i proslava, kao i poznate snimke turske odmazde makedonskom narodu nakon Ilindenskog ustanka.
Osim rada u fotografskom studiju i snimanja dokumentaraca, braća Manaki su od 1921. do 1939. prikazivala filmove u vlastitom kinu Manaki.
Janaki je bio talentirani crtač, za što se i školovao, a Milton je bio temperamentniji i obožavao konje i igru „dame“. Zajedno su počeli raditi 1898. U to vrijeme Janaki je radio kao profesor crtanja u srednjoj školi u Janini gdje je otvorio fotografski studio gdje je i Milton učio fotografirati.
Godine 1905. braća su svoj studio preselila u Bitolj, koji je u to vrijeme bila važno političko, gospodarsko i kulturno središte Balkana. Tako je nastao poznati Studio za umjetničku fotografiju. Bitolj je bio Miltonova „posljednja stanica“.
Prema Manakijevim memoarima, 1905. Janaki je od tvrtke Charles Urban Trading Co. kupio filmsku kameru. Bila je to tristota kamera iz Bioscope serije. I tako je tom kamerom započela povijest makedonske kinematografije na Balkanu, kao i sjajan filmski opus braće. Od sačuvana materijala treba svakako izdvojiti dokumentarne snimke posjeta slavnih osoba i proslava iz prve polovice 20. stoljeća. Zatim, seriju snimaka seoskih i gradskih vjenčanja, narodnih kostima, rituala i proslava, kao i poznate snimke turske odmazde makedonskom narodu nakon Ilindenskog ustanka.
Osim rada u fotografskom studiju i snimanja dokumentaraca, braća Manaki su od 1921. do 1939. prikazivala filmove u vlastitom kinu Manaki.