romantična comedy, USA, 1999 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)

Mark Irwin

Richard Gibbs

O. Nicholas Brown

SCENOGRAPHY:
Charles Graffeo

Kimberly A. Tillman

Cameron James, novi učenik srednje škole u okolici Seattlea, očaran je učenicom drugog razreda Biancom Straford. Cameronov kolega Mike, koji će mu postati najbolji prijatelj, upozori ga da je Bianca uobražena i isprazna, a i da njezin samohrani otac Walter ne dozvoljava njoj i njezinoj starijoj, inteligentnoj i buntovnoj sestri Kat izlaske s dečkima jer se boji da ne ostanu trudne.

Bianca želi izlaziti s imućnim učenikom završnog razreda Joeyjem Donnerom i inzistira da joj otac to dopusti, a on, iznerviran njezinom upornošću i Katinim buntovništvom, da im do znanja da je odlučio kako Bianca može imati dečka samo ako dečka ima i Kat, znajući da će se to teško ostvariti jer je Kat vrlo nedruželjubiva.

Kad Cameron pozove Biancu da izađe s njim, ona ga upozna s očevim novim pravilima i sugerira mu da pronađe partnera za Kat. Uz Michaelovu pomoć Cameron za potencijalnog Katinog para izabere neprilagođenog Australca Patricka Veronu, kojem Joey plati da izvede Kat…

Modernizirana adaptacija popularnog Shakespeareova komada Ukroćena goropadnica, 10 razlog zašto te mrzim postao je jedan od tinejdžerskih hitova 1990-ih, sa svjetskom kino zaradom od gotovo 54 milijuna dolara. Kritika mu je pretežno bila naklonjena hvaleći „neočekivano pametan scenarij“ i osobito glumačke nastupe Julije Stiles i Heatha Ledgera. Film zapravo i jest najvažniji po afirmaciji to dvoje glumaca koji su ubrzo postali zvijezde, kao i njihov kolega Joseph Gordon-Levitt.

Ledger je od njih troje ostvario najznačajniji opus, zabilježivši nezaboravne uloge u filmovima Planina Brokeback, Nema me i Vitez tame, ali je nažalost prerano preminuo. Juliju Stiles, pak, ponajprije pamtimo po nastupima u tetralogiji o Jamesu Bourneu, a Josepha Gordon-Levitta po rolama ostvarenima u 500 dana ljeta, Početku, Don Jonu (koji je i režirao) te Putu do slave, no najvažnija mu je svakako ona u kultnom, osebujnom i duboko provokativnom ostvarenju Gregga Arakija U nepoznatoj koži.