Christine
feature film, horror, drama, USA, 1983
DIRECTED BY: John Carpenter
CAST:
Keith Gordon (Arnie),
John Stockwell (Dennis),
Alexandra Paul (Leigh),
Robert Prosky (Darnell),
Harry Dean Stanton (Junkins),
Christine Belford (Regina Cunningham)
SCRIPT:
Bill Phillips (based on the novel by Stephen King)
PHOTOGRAPHY:
Donald M. Morgan
MUSIC:
John Carpenter,
Alan Howarth
EDITING:
Marion Rothman
Synopsis:
Detroit 50-ih godina prošlog stoljeća. Još tijekom proizvodnje jedan model automobila Plymouth donosi ljudima nesreću, pa jednom radniku ozlijedi ruku, dok drugi umre nakon što je na sjedalo bacio opušak cigarete. Dvadesetak godina poslije taj isti, gotovo uništeni automobil pokraj ceste primijeti tinejdžer Arnie Cunningham. Arnie je povučeni mladić kojeg od zlostavljanja školskih kolega spasi najbolji prijatelj Dennis, koji pak odmah primijeti da je nešto čudno s automobilom koji se svidio Arnieju. Unatoč njegovim sumnjama i protivljenju roditelja Arnie odluči kupiti Plymouth od brata pokojnog vlasnika, koji je automobil nazvao „Christine”. Ubrzo nakon kupnje Arnie će postati opsjednut automobilom i počet će se sve manje družiti s Dennisom. A onda jednog dana, igrajući američki nogomet, Dennis primijeti kako je Arnie uspio osvojiti atraktivnu Leigh, najljepšu curu na školi, te od iznenađenja zastane u igri i teško se ozlijedi. Dok se on oporavlja, Arnie će pokušati izgubiti nevinost s Leigh u svom automobilu, no djevojka mučena iracionalnim strahom od „Christine” neće pristati na spolni odnos s mladićem.
Premda se često reklamira kao horor, formalno kao nadnaravni horor-triler, sedmi dugometražni kino-film u karijeri redatelja Johna Carpentera prilično je osebujna tinejdžerska drama o odrastanju. Riječ je o ostvarenju koje pozornost gledatelja plijeni ne samo uzbudljivom pričom, vrlo raspoloženom glumom i očekivano sugestivnom Carpenterovom režijom, nego i odličnim soundtrackom kojeg je uz samog redatelja skladao pouzdani Alan Howarth. On je iskusni majstor zvučnih efekata koji je surađivao na velikom broju hitova među kojima su i Zvjezdane staze, Poltergeist, Gremlini, Lov na Crveni oktobar, Povratak u budućnost 3, RoboCop 2, te koji je skladao glazbu za više Carpenterovih djela, od Bijega iz New Yorka i Velike nevolje u Kineskoj četvrti do Kneza tame i Oni žive. Posrijedi je adaptacija istoimena romana „kralja horora” Stephena Kinga, još jedno Carpenterovo djelo iz 80-ih koje u vrijeme premijere, slično ozbiljno podcijenjenom fantastičnom akcijskom hororu Oni žive koji je zahvaljujući interpretacijama Slavoja Žižeka postao predmetom brojnih kulturoloških rasprava, nije steklo osobitu naklonost ni kritike ni publike, da bi s vremenom postalo komercijalno uspješno te steklo i razmjerni kultni status. Štoviše, Stephen King je u vrijeme produkcije ovog filma bio toliko popularan da je realizacija projekta započela svega nekoliko dana nakon objavljivanja samog romana, prije no što je scenarij bio napisan, zbog čega su zamjetna značajna odstupanja filma u odnosu na literarni predložak. Dok su producenti za tumačenje najvažnije ženske uloge Leigh isprva željeli angažirati Brooke Shields, namjeravajući tako iskoristiti njezinu popularnost stečenu hitom Plava laguna, naposljetku je izbor pao na tada anonimnu Alexandru Paul, koja će najveću slavu steći desetljeće kasnije ulogom u hit-seriji Spasilačka služba. Također, glavna muška uloga isprva je bila dodijeljena Kevinu Baconu, koji se dotad tek probijao sporednim i epizodnim rolama u komediji Zvjerinjak Johna Landisa, romantičnoj komediji Početi iznova Alana J. Pakule, hororu Petak 13. Seana S. Cunninghama i humornoj drami Kafić zvan Diner Barryja Levinsona, da bi on odustao nakon što mu je ponuđena glavna uloga u budućem hitu Footloose.
color, 110'