Dear Wendy
feature film, crimenalistički, comedy, Denmark, France, Germany, UK, 2005
DIRECTED BY: Thomas Vinterberg
CAST:
Jamie Bell (Dick Dandelion),
Bill Pullman (Krugsby),
Michael Angarano (Freddie),
Danso Gordon (Sebastian),
Novella Nelson (Clarabelle),
Alison Pill (Susan)
SCRIPT:
Lars von Trier
PHOTOGRAPHY:
Anthony Dod Mantle
MUSIC:
Benjamin Wallfisch
EDITING:
Mikkel E.G. Nielsen
Synopsis:
U rudarskom gradiću Electric Park u Zapadnoj Virginiji živi tinejdžer Dick Dandelion, sin pokojnog rudara koji živi u skromnim uvjetima te miroljubiv momak koji sebe smatra velikim pacifistom. No takvo njegovo uvjerenje počet će se mijenjati kad jednog dana kupi pištolj za koji vjeruje da je igračka, da bi ubrzo doznao da nije posrijedi replika starinskog pištolja nego funkcionalno antikno oružje. To će Dicka nagnati da s najboljim prijateljem Hueyjem počne u slobodno vrijeme vježbati gađanje i proučavati povijest vatrenog oružja, da bi njih dvojica u kratko vrijeme oko sebe okupili nekoliko sličnih neprilagođenih mladića i djevojku Susan. Oni će se prozvati Dendijima, a iako će formalno biti riječ o tajnom streljačkom društvu u kojem će se okupljati isključivo pacifisti, ponosni zbog toga što u napuštenom rudarskom oknu koje zovu hramom vatreno oružje koriste isključivo za vježbu, stvari će ubrzo početi izmicati kontroli. Ne samo što dečki i cura svom oružju dodijeliti imena nego će u svadbenim obredima s njim početi stupati u brak. Neće ni slutiti, međutim, da bi tolika opsjednutost oružjem mogla dovesti do tragičnih posljedica.
Crnohumorna krimi-drama za režiju koje je Thomas Vinterberg 2005. godine nagrađen na Međunarodnom filmskom festivalu u Moskvi, dok je sam film godinu kasnije nominiran za tri Danske filmske nagrade, tematski je intrigantno ostvarenje za koje je scenarij napisao glasoviti Lars von Trier, Vinterbergov kolega iz umjetničkog pokreta Dogme 95, postmodernist sklon intelektualiziranju i naglašenim stilizacijama. Posrijedi je satirično intonirano djelo u kojem von Trier i Vinterberg na dovoljno provokativan način upiru prstom u SAD kao zemlju oružja i nasilja, makar cjelina generalno nije onoliko crnohumorno duhovita koliko je mogla biti, te premda su zapažanja autora o američkom društvu pojednostavnjena. Na idejnoj razini riječ je o odveć didaktičnom djelu kojemu određenoj mjeri nedostaje svježine, a ne bi škodilo ni malo više realističnog pristupa priči i likovima, koje autori podvrgavaju vlastitim predodžbama o Amerikancima i američkom društvu. Film koji se doima poput stilske vježbe na zadanu temu nose uvjerljive glumačke interpretacije tada mladog britanskog glumca Jamiea Bella, koji je pet godina ranije probojnu ulogu ostvario u za tri Oscara nominiranoj socijalnoj drami Billy Elliot Stephena Daldryja, i Alison Pill (Milk Gusa Van Santa, Scott Pilgrim protiv svijeta Edgara Wrighta). Premda se priča odigrava u američkom provincijskom gradiću u Zapadnoj Virginiji, film je sniman u napuštenoj vojnoj bazi u predgrađu Kopenhagena, koja s izgrađenim kulisama uvjerljivo dočarava siromašno rudarsko mjesto.
color, 105'