Flanders
Flandres, drama, France, 2006 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)
DIRECTED BY: Bruno Dumont
 
							                                                                        
                          CAST:
                            Adélaïde Leroux,
Samuel Boidin,
Henri Cretel
                        
                          SCRIPT:
                            Bruno Dumont
                        
                          PHOTOGRAPHY:
                            Yves Cape
                        
                          EDITING:
                            Guy Lecorne
                        
                          COSTUMES:
                            Alexandra Charles,
 Cédric Grenapin
                        
                          Synopsis:
                            
Vodeći oronulo seosko imanje, šutljivi André Demester živi teškim životom usamljenika. Jedino osvježenje u tom životu posjeti su susjedove kćeri Barbe s kojom se brzinski seksualno druži. Nezadovoljna Andréovim manjkom emocija prema njoj, ili onim što ona doživljava kao manjak osjećaja, Barbe se prepušta strastvenom i glasnom seksualnom provodu s krčmarskim pajdašem Blondelom u njegovom autu. Uskoro su obojica muškaraca pozvana u vojsku i poslana na ratište na Srednji istok, gdje se suočavaju s ratnim užasima…
 
Tri godina nakon relativno slabog prijema njegova prethodnog ostvarenja Twentynine Palms, Bruno Dumont realizirao je novi film iznova geografskog naslova Flandrija. Ovaj put, dakako, nije riječ o američkom kalifornijskom gradiću nego pokrajini podijeljenoj između Francuske i Belgije, u kojoj je Dumont snimio sve svoje rane filmove osim spomenutog američkog izleta.
Seks te seksualno i ino nasilje, povezani s egzistencijalnom prazninom i emotivnom tupošću ponovo su snažno zastupljeni motivi, ali ovaj je film bolje prihvaćen od prethodnog – ne samo da je uvršten u glavni natjecateljski program najvažnijeg svjetskog festivala, onog u Cannesu, dakle nominiran za Zlatnu palmu, nego je tamo i nagrađen Grand Prixom, tj. drugom glavnom nagradom čime je ponovio uspjeh Dumontova drugog dugog filma Humanost. Također i kritika mu je bila naklonjenija – daleko od ikakve euforije, ustvrdila je kako je riječ o ostvarenju u kojem autor reciklira svoje tipične teme i motive, no koje je jednako prekrasno snimljeno i ispunjeno uvjerljivom glumom kao i njegovi raniji radovi.
Autor komentara: Damir Radić
color, 91'