Imitation of Life
feature film, drama, USA, 1959
DIRECTED BY: Douglas Sirk
CAST:
Lana Turner (Lora Meredith),
Sandra Dee (Susie),
Susan Kohner (Sarah Jane),
Juanita Moore (Annie Johnson),
John Gavin (Steve Archer),
Robert Alda (Allen Loomis)
SCRIPT:
Eleanore Griffin,
Allan Scott (based on novel by Fannie Hurst)
PHOTOGRAPHY:
Russell Metty
MUSIC:
Frank Skinner
EDITING:
Milton Carruth
Synopsis:
Plaža na Coney Islandu ljeta 1947. godine. Među mnoštvom kupača uzbuđeno tražeći svoju 6-godišnju kći Susie, privlačna Lora Meredith upozna simpatičnu tamnoputu spremačicu Annie Johnson i njezinu kći Sarah Jane, djevojčicu neobično svijetle puti. Lora je ambiciozna glumica koja, ne želeći pristati na kompromise, već dugo nema posla i preživljava snimajući reklame, no koja na Annieinu zamolbu pristane u zamjenu za stan i hranu zaposliti Annie. Istog dana Lora upozna i Stevea Archera, naočitog fotografa koji fotoaparatom ovjekovječi igru djevojčica, i kojeg lijepa plavuša smjesta privuče. Idućih tjedana, dok se postupno zbližava sa Steveom, Lora primi poziv od producenta Allena Loomisa. Primivši ju u svom uredu, Allen vrlo izravno razočaranoj Lori dade do znanja da će, želi li ostvariti glumačku karijeru, morati zaboraviti moral i bilo kakve obzire. Dok Lora odbija Allenovu nemoralnu ponudu, Annie ima sve više problema sa Sarah Jane, obijesnom klinkom nesretnom jer joj je majka crnkinja. Štoviše, Sarah Jane sve češće prisvaja Susieine igračke i traži da se Lora prema njoj odnosi kao prema vlastitoj kćeri. Dok uživa u romantičnoj vezi sa Steveom, Lora dozna da se za nju zanima dramatičar David Edwards.
Godine 1960. nominirana za Oscara u kategoriji najbolje sporedne glumice, u kojoj su nominacije osvojile i Juanita Moore i Susan Kohner, obje iste godine nominirane i za Zlatni globus, koji je naposljetku dodijeljen Kohner, sjajna melodrama Imitacija života redatelja Douglasa Sirka adaptacija je istoimenog romana Fannie Hurst, koji su u scenarij pretočili oskarovka Eleanore Griffin (Samo anđeli imaju krila Howarda Hawksa, na kojem je surađivala nepotpisana, Harveyjeve djevojke Georgea Sidneyja) i cijenjeni Allan Scott (Doba svinga Georgea Stevensa, Zaplešimo Marka Sandricha). Ujedno je riječ i o prepravku istoimenog crno-bijelog filma Johna M. Stahla iz 1934. godine, jednoj od komercijalno najuspješnijih holivudskih melodrama 50-ih godina prošlog stoljeća koja predstavlja klasično žanrovsko ostvarenje i za realizaciju kojeg je Sirk, podrijetlom Nijemac izvornog imena Hans Detlef Sierck, nadahnuće pronašao u djelovanju onodobnog pokreta za građanska prava američkih crnaca. Upravo zahvaljujući Sirkovu izuzetno sugestivnom i nadahnutom autorskom rukopisu, obilježja kojeg su rafinirani vizualni prosede, stilsko bogatstvo, koloristički raskošna fotografija Russella Mettyja koja efektno dočarava paletu emocija i tjeskobu ženskih likova, učinkovita uporaba scenografije, fotografije i mizanscene te odličan rad s glumcima, film je uspio publiku ponovo privući melodrami, kao i aktualnom učiniti temu međurasnih odnosa, koja je dotad u Hollywoodu bila većinom izbjegavana. Producent Ross Hunter je zahtijevao izmjene scenarija u odnosu na prozni predložak, pa se tako protagonistica koju izvrsno tumači Lana Turner (Poštar uvijek zvoni dvaput, Gradić Peyton) od autorice bestseler-recepata za vafle u romanu, odnosno za palačinke u Stahlovu filmu, prometnula u glumicu, istodobno promijenivši i ime od Bee Pullman u Loru Meredith. Činjenica da je protagonistica postala glumicom pružila je mogućnost korištenja raskošnih i atraktivnih kostima, što je bio razlog više da film postane izuzetno gledan, jedan od komercijalno najuspješnijih naslova godine. Iako mu je kritika u vrijeme premijere zamjerala zbog pretjerane melodramatičnosti i posezanja za kičem, u naknadnim revalorizacijama i kritičari su ga počeli hvaliti, do te mjere da se i danas drži jednim od najuspjelijih ostvarenja Sirkova opusa.
color, 125'