Lost Highway
psihološki triler, USA, France, 1997 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)
DIRECTED BY: David Lynch
CAST:
Bill Pullman (Fred Madison),
Patricia Arquette (Renee Madison / Alice Wakefield),
Balthazar Getty (Pete Dayton),
Robert Blake,
Robert Loggia (Eddy/Dick Laurent),
Natasha Gregson Wagner (Sheila),
SCRIPT:
David Lynch,
Barry Gifford
PHOTOGRAPHY:
Peter Deming
MUSIC:
Angelo Badalamenti
EDITING:
Mary Sweeney
SCENOGRAPHY:
Leslie Morales
COSTUMES:
Patricia Norris
Synopsis:
Sredovječni Fred Madison avangardni je jazz saksofonist koji s otuđenom suprugom Renee živi u moderno dizajniranoj ali i sterilnoj kući u Los Angelesu. Fred sumnja da mu je Renee nevjerna, no te će sumnje pasti u drugi plan nakon što na kućnom pragu počne nalaziti videokazete sa snimljenim vrlo uznemirujućim sadržajima. Naime, netko intenzivno snima eksterijere i interijere njihove kuće, a rastuća paranoja tragično će eskalirati kad Renee ubrzo bude ubijena te kad Fred pod sumnjom da ju je ubio dospije iza rešetaka.
No kad se jednog jutra neočekivano probudi izvan zatvora, postupno će shvatiti da se preobrazio u mladog Petea Draytona, automehaničara koji se upravo uvalio u velike nevolje. Naime, Pete održava ljubavnu vezu s atraktivnom plavušom Alice, djevojkom koja izgleda baš poput Renee i koja je supruga Dicka Laurenta, opasnog gangstera zvanog Mr. Eddy.
Nadrealna noirovska triler-drama za koju je scenarij s redateljem supotpisao ugledni američki prozaik, pjesnik i scenarist Barry Gifford (Noćni ljudi, Priča iz Sinaloe, Divlji u srcu: Priča o Sailoru i Luli), prvi je film koji je David Lynch realizirao nakon pet godina, koliko je prošlo od kritičarskog i komercijalnog neuspjeha naslova Twin Peaks: Vatro hodaj sa mnom. Riječ je o još jednom autorovu enigmatičnom ostvarenju podatnom za višestruke interpretacije, od one da je posrijedi priča koja prikazuje cikličku fantaziju traumatizirane svijesti protagonista, do one da je djelo nadahnut i vjeran prikaz shizofrenije dvoje središnjih likova, odnosno njihovih psihičkih stanja.
Prema riječima samog redatelja, dojmljivo estetizirano, sugestivno režirano i vrlo raspoloženo glumljeno djelo uvjetno rečeno eliptične narativne strukture odigrava se unutar istog svijeta kao i kultna serija i kasniji film Twin Peaks, a glasoviti filozof Slavoj Žižek dvodijelnu strukturu filma tumači kao suprotstavljanje dvaju horora, onu fantazmagoričnog noir horora iz noćne more koja obiluje seksom, izdajom i zločinom te horora egzistencijalnog očaja ljudske svakodnevice u kojoj dominiraju otuđenost, nepovjerenje i impotencija. Prvu trećinu scenarija filma za koji je naslov „posudio” iz Giffordova djela Night People, Lynch je smislio tijekom posljednje noći snimanja filma Twin Peaks: Vatro hodaj sa mnom, dok se sa seta vraćao kući.
color, 135'