drama, Serbia, 2012 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)

Maja Miloš

Vladimir Simić

Stevan Filipović

Senka Kljakić,
Marijana Radović,
Monika Ratković

Jasna je maloljetna tinejdžerica koja živi u siromašnom beogradskom kvartu i u obitelji koja se raspada – otac je neizlječivo bolestan, majka se ne može nositi s tim. Stoga Jasna sve više vremena provodi vani s prijateljima ovisnima kao i ona o internetskoj komunikaciji, opijajući se na žurkama i tražeći prva seksualna iskustva.

Na jednoj žurci upozna Đoleta koji je snažno privuče te dvoje mladih razvija intenzivan seksualni odnos. Pri tome je Đole, svjestan koliko je Jasna postala emocionalno ovisna o njemu, posve dominantan i koristi je kao seksualni objekt. Jasna počne eksperimentirati s drogama i prestane odlaziti u školu…

Dugometražni igrani debi tada 31-godišnje Maje Miloš izazvao je veliku pozornost ne samo u postjugoslavenskoj regiji, nego i na širem međunarodnom planu. Njezin Klip uvršten je u glavni program prestižnog festivala u Rotterdamu gdje je imao svjetsku premijeru, i ne samo to – odnio je pobjedu osvojivši Nagradu Tigar za najbolji film te Nagradu KNF Kruga nizozemskih filmskih novinara. I daljnji festivalski život filma bio je dojmljiv – u Torontu je nominiran za Nagradu otkriće, u Chicagu za Zlatnog Huga u konkurenciji novih redatelja, u Londonu za Nagradu Sutherland u konkurenciji debitantskih ostvarenja, a Britanski filmski institut, najznačajnija svjetska filmološka ustanova, nominirao ga je za svoju nagradu Trofej Sutherland (da spomenemo samo najzvučnija priznanja).

Doista, riječ je o izvanrednom uratku fascinantne autorske hrabrosti i vještine, iznimne autentičnosti i provokativnosti u kojem posebno zadivljuju nevjerojatno smjeli i uvjerljivi nastupi dvoje maloljetnih glumačkih debitanata, Isidore Simijonović koja je u vrijeme snimanja imala svega nepunih 15 godina, i Vukašina Jasnića kao njezina ledeno distancirana i nesmiljeno dominantna partnera.

Klip se nastavio na tanku, ali dragocjenu liniju beskompromisne subverzivnosti srpske kinematografije tih godina (prethodili su mu Život i smrt porno bande Mladena Đorđevića i Srpski film Srđana Spasojevića), i jednako kao spomenuti radovi izazvao je velike kontroverze, u ovom slučaju slikanjem egzistencijalnog beznađa mlade generacije koja jedino žudi za pet minuta slave, odnosno 'slave', ostvarene internetskim eskapadama, ponajprije seksualnim.

Usprkos velikog odjeka, Maja Miloš tek je ove, 2024. godine uspjela ostvariti svog drugi cjelovečernji film Pukotina na ledu (manjinska hrvatska koprodukcija) koji se trenutno nalazi u postprodukciji, dok je Isidora Simijonović zapaženo nastavila glumačku karijeru uglavnom nastupajući u televizijskim serijama, a od filmskih nastupa najznačajniji joj je onaj u Da li ste videli ovu ženu? Matije Gluščevića i Dušana Zorića, gdje je imala pamtljivu scenu s iskusnom i također vrlo hrabrom glavnom glumicom Ksenijom Marinković.