A Separation
Jodaeiye Nader az Simin, feature film, drama, triler, Iran, France, 2011
DIRECTED BY: Asghar Farhadi
 
							                                                                        
                          CAST:
                            Payman Maadi,
 Leila Hatami,
 Sareh Bayat,
 Shahab Hosseini,
 Sarina Farhadi
                        
                          SCRIPT:
                            Asghar Farhadi
                        
                          PHOTOGRAPHY:
                            Mahmoud Kalari
                        
                          EDITING:
                            Hayedeh Safiyari
                        
                          Synopsis:
                            
Iranski supružnici Nader i Simin svađaju se oko odluke o odlasku u inozemstvo. Dok je Simin već sve pripremila jer želi napustiti Iran i u inozemstvu kćeri Termeh omogućiti bolji život, Nader želi ostati jer smatra da mu je dužnost skrbiti o ocu pogođenom Alzheimerovom bolešću. No Simin je uporna i odlučna u tome da dobije razvod i s kćeri napusti zemlju, pa kad joj zahtjev za razvodom bude odbijen, ona će napustiti Nadera i vratiti se roditeljima. Termeh ostane s ocem jer očekuje da će se majka brzo vratiti, a kad se to ne dogodi Nader, ne snalazeći se u novoj situaciji, kao njegovateljicu bolesnom ocu angažira mladu Razieh. No on ne zna da je Razieh trudna i da je posao prihvatila bez suprugova dopuštenja, zbog čega će se Nader ubrzo naći u neugodnoj situaciji koja će zbog laži i manipulacija dovesti i do sukoba.
Egzistencijalna socijalna drama s blagim elementima trilera scenarista i redatelja Asghara Ferhadija (O Elly, Prošlost, Trgovački putnik) godine 2012. ovjenčana je Oscarom u kategoriji najboljeg filma s neengleskog govornog područja, u istoj kategoriji nagrađena i Zlatnim globusom, godinu ranije u Berlinu nagrađena Zlatnim medvjedom, Nagradom ekumenskog žirija, Srebrnim medvjedom za najbolju glumačku postavu i Nagradom žirija čitatelja lista „Berliner Morgenpost”, te ovjenčana s još niz nagrada. Posve zasluženo, jer je riječ o sjajnom ostvarenju filmaša koji priče svojih filmova u pravilu smješta u uža obiteljska okruženja s fokusom na odnose između supružnika koji su manje ili više otuđeni ili pak u procesu otuđenja, te na relacije s ljudima iz njihova okruženja. Farhadi i u ovom filmu vrlo suptilno likove uvodi u priču te nijansirano gradi njihove karaktere i međuodnose, oslanjajući se na manje ili više suspregnute pokrete i poglede, izraženiju ili manje izraženu mimiku, neke svakodnevne rituale, kod gledatelja postupno razvijajući slutnju da nešto u odnosima likova nije u redu te sugestivno gradeći dramu oko njih i njihovih stanja i odnosa. U pozadini su jasni socijalni i klasni odnosi, odnosi među spolovima i obiteljima, kritika patrijarhata i tradicionalizma te jasan i razgovjetan profeministički stav, jer Farhadijevi filmovi imponiraju snažnim, čvrstim, odlučnim i iznijansiranim ženskim likovima.
color, 123'