When the Waves Are Gone

Kapag wala nang mga alon, feature film, Filipini, France, Portugal, Denmark, 2022

DIRECTED BY: Lav Diaz

When the Waves Are Gone

CAST:
John Lloyd Cruz,
Ronnie Lazaro,
Shamaine Centenera-Buencamino,
Dms Boongaling

SCRIPT:
Lav Diaz

PHOTOGRAPHY:
Larry Manda

EDITING:
Lav Diaz

Synopsis:

Posebne projekcije

Poručnik Hermes Papuran, jedan od najboljih filipinskih istražitelja, nailazi na veliku moralnu dilemu. Kao pripadnik policije, on je svjedok ubilačke kampanje za borbu protiv droge, koja se sprovodi u okviru njegove institucije. Počinjena zvjerstva nagrizaju Hermesa fizički i duhovno, a preplavljen anksioznošću i osjećajem krivice on obolijeva od kožne bolesti. Dok se pokušava izliječiti mračna prošlost ga proganja i primorava da se s njom obračuna.

Lav Diaz opisao je radnju svojeg najnovijeg filma kao jednostavnu priču o osveti. Dok neke asocira na Grofa Monte Krista sam Diaz tvrdi da je inspiraciju (kao i za ostale svoje filmove) crpio iz Dostojevskog, i naravno iz moralne kaljuže svojih rodnih Filipina. Diazov monokromatski politički ep još je jedno poglavlje u njegovoj filmskoj kronici o korupciji i brutalnosti tijekom Duterteove ere koju već godinama nemilosrdno kritizira. Autoritarni filipinski predsjednik Rodrigo Duterte u međuvremenu se tobože povukao iz politike, ali i dalje vuče konce iz sjene. Nedavni izbor Ferdinanda Marcosa Jr (sina zloglasnog diktatora seniora) za filipinskog predsjednika pokazuje da će se Diaz još neko vrijeme morati neustrašivo konfrontirati s fašistički nastrojenim nacionalistima. U Nakon plime dvojica neprijatelja, zlih poručnika zrcale jedan drugoga i pokušavaju nadmudriti vlastite refleksije. U pitanju je klasični zaplet vesterna i film noira – dugo iščekivani i neminovni okršaj između dvojice nasilnih muškaraca koji imaju neriješena posla. Diaz lišava svoje protagoniste moralnog iskupljenja, a gledatelje identifikacije s njima, izražavajući posvemašnje beznađe u vizualno fascinantnim kadrovima i eliptičnim narativnim stranputicama, no ovoga puta snimljenim na 16mm filmu i relativno skromnog trajanja od „svega“ tri sata. Možda najeksplicitniji politički Diazov film dosad, ogorčena je filipika protiv njegovih sunarodnjaka koji vječito ponavljaju cikluse opresije i pokoravanja svojim izrabljivačima. (DP)

Nagrade i festivali
Venice Film Festival (2022) – svjetska premijera; Busan IFF (2022); Seville European Film Festival (2022), International Film Festival of India (2022) – nagrada žirija za najbolju režiju

b/w, 187'

Trailer