The Front Page
feature film, humorous drama, USA, 1931
DIRECTED BY: Lewis Milestone
CAST:
Adolphe Menjou (Walter Burns),
Pat O'Brien (Hildy Johnson),
Mary Brian (Peggy Grant),
Edward Everett Horton (Roy B. Bensinger),
Walter Catlett (Murphy),
George E. Stone (Earl Williams)
SCRIPT:
Ben Hecht,
Charles MacArthur
PHOTOGRAPHY:
Glen MacWilliams,
Tony Gaudio,
Hal Mohr
EDITING:
Duncan Mansfield
Synopsis:
U zgradi čikaškog suda okupljaju se novinari koji čekaju na izvršenje smrtne kazne vješanjem nad za ubojstvo osuđenim Earlom Williamsom. Među njima je i novinski urednik Walter Burns koji traži istraživačkog novinara Hildebranda „Hildyja” Johnsona, koji zbog skore ženidbe s privlačnom Peggy Grant i planirane selidbe u New York namjerava napustiti novinarsku profesiju i posvetiti se marketingu. Dok Burns vjeruje da će se praćenje velike priče itekako isplatiti njegovim novinama, gradonačelnik Chicaga i lokalni šerif Hartman očekuju da bi pogubljenje bijelca osuđenog za ubojstvo crnca moglo itekako koristiti njihovim karijerama. Sam čin pogubljenja predstavlja medijsku senzaciju, no sve će poći neočekivanim smjerom kad Williams uspije pobjeći te kad mu Hildy tijekom noći odluči pomoći, vođen novinarskim instinktom koji mu govori da se u svemu krije još senzacionalnija priča.
Snimljena 1931. godine, tri godine prije uvođenja cenzorskog Haysova koda, za Oscara u kategorijama najboljeg filma, redatelja i glavne muške uloge nominirana farsična komedija Lewisa Milestonea (Na zapadu ništa novo, Neobična ljubav Marthe Ivers, Pobuna na brodu Bounty) prva je filmska ekranizacija istoimenog kazališnog komada Bena Hechta i Charlesa MacArthura. Djelo koje je producirao Howard Hughes i čiji su scenaristi Bartlett Cormack (Zakon linča Fritza Langa) i Charles Lederer (Poljubac smrti, Muškarci više vole plavuše) jedna je od prvih screwball komedija, rani eksperiment s korištenjem dinamičnih humornih dijaloga i duhovitim prikazom muško-ženskih odnosa u priči osovljenoj oko zanimljivog zapleta. Riječ je o dinamičnom ostvarenju frivolnog ugođaja u kojemu je, zahvaljujući tome što će Haysov kod biti uveden tri godine kasnije, glasovita završna replika „The son of a bitch stole my watch!” koju izgovara Walter Burns u izvrsnoj izvedbi Adolphea Menjoua ostala zadržana. Osim u remek-djelu Njegova djevojka Petko Howarda Hawksa, drama Hechta i MacArthura još je dva puta ekranizirana, 1974. u režiji Billyja Wildera s Jackom Lemmonom i Walterom Matthauom u glavnim ulogama te pod naslovom Switching Channels (Uključujemo se u program) 1988., u režiji Teda Kotcheffa i s Burtom Reynoldsom, Kathleen Turner i Christopherom Reeveom u glavnim rolama.
b/w, 101'