Let the Right One In
Låt den rätte komma in, feature film, horror, drama, Sweden, 2008
DIRECTED BY: Tomas Alfredson
CAST:
Kåre Hedebrant (Oskar),
Lina Leandersson (Eli),
Per Ragnar (Håkan),
Henrik Dahl (Erik),
Karin Bergquist (Yvonne),
Peter Carlberg (Lacke)
SCRIPT:
John Ajvide Lindqvist (based on his own novel)
PHOTOGRAPHY:
Hoyte Van Hoytema
MUSIC:
Johan Söderqvist
EDITING:
Tomas Alfredson,
Dino Jonsäter
Synopsis:
Predgrađe Stockholma, 1982. Oskar je 12-godišnji dječak izložen maltretiranju vršnjaka i starijih dječaka, te sanja o osveti. Upozna neobičnu djevojčicu Eli koja ne može stajati na suncu ni jesti hranu, a da bi ušla u prostoriju, mora biti zazvana. Eli osnažuje Oskara do te mjere da može uzvratiti udarac svojim zlostavljačima, no kad on shvati da ona mora piti krv drugih ljudi da bi opstala, nađe se pred ogromnim moralnim izazovom…
Adaptacija istoimenog romana Johna Ajvidea Lindquista u režiji Tomasa Afredsona, Neka uđe onaj pravi jedan je od najvećih uspjeha švedske i općenito skandinavske kinematografije zadnjih desetljeća. Film je naišao na panegirike svjetske kritike, a bio je i rado gledan, a zanimljivo je da Alfredson nije bio oduševljen činjenicom da sam autor romana piše scenarij. No kad ga je pročitao, shvatio je da je riječ o dobrom predlošku, ali s obzirom da sam nije bio ljubitelj horora, osobito ne vampirskih, odlučio je smanjiti žanrovski udio, a težište staviti na odnos dvoje glavnih likova. Bio je to pun pogodak, jer konačni rezultat bio je psihološki intrigantan i smion (pogotovo s obzirom da je riječ o protagonistima na početku puberteta), a uz to i vizualno-stilski impresivan i vrlo atmosferičan uradak (direktor fotografije Hoyte Van Hoytema poslije je potvrdio velik talent u prestižnim hollywoodskim produkcijama režisera Christophera Nolana – Interstellar, Dunkirk, Tenet, kao i u Ad Astri Jamesa Graya i Nikako Jordana Peelea). Kritika se složila i da je riječ o jednom od najoriginalnijih izdanaka vampirskog podžanra žanra horora u povijesti kinematografije. U odnosu na roman izbačena je motivika pedofilije, jer je Alfredson smatrao da joj nije mjesto u filmu te vrste, iako su neke naznake ostale. Neka uđe onaj pravi dobio je svu silu raznoraznih priznanja, među kojima se izdvajaju nominacije za Europsku filmsku nagradu u kategorijama najboljeg filma i skladatelja te nagrade publike, nagrada žirija na uglednom newyorškom festivalu Tribeca, deveto mjesto filmova godine u anketi prestižnog magazina Village Voice, te izbor među pet najboljih stranih filmova nacionalne američke udruge filmskih kritičara (NBR).
color, 114'