comedy, USA, 2004 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)

Daryn Okada

Rolfe Kent

Wendy Greene Bricmont

SCENOGRAPHY:
Patricia Cuccia

Mary Jane Fort

Cady Heron naivna je tinejdžerica koja nakon što se cijeli dotadašnji život školovala kod kuće prelazi u srednju školu, gdje se zbližava s nepopularnim učenicima Janis i Damianom. Oni joj objašnjavaju da u školi postoje različite klike, a posebno je upozoravaju na onu zvanu Plastičarke – nesigurnu Gretchen, nesuvislu Karen te njihovu predvodnicu, nemilosrdnu Reginu George.

Začuđujuće, Plastičarke pozovu Cady da im se pridruži, a Janis se nada da će ona to iskoristiti kako bi prikupila kompromitirajuće podatke o Regini za koju kaže da joj je uništila život. Kasnije istog dana Cady se zagleda u razrednog kolegu Aarona, ali je Gretchen upozori da je on bivši Reginin dečko i kao takav zabranjeno voće…

Opasne djevojke adaptacija je nefikcionalne self-help knjige Rosalind Wiseman koju je u scenarij za igrani film, koristeći i vlastita srednjoškolska iskustva, pretočila tadašnja glavna scenaristica ultrapopularne televizijske humoristične serije Saturday Night Live, Tina Fey. Bio je to njezin kinematografski debi (u filmu će, s obzirom da je i glumica, odigrati i jednu od istaknutijih uloga), a režija je povjerena Marku Watersu, najpoznatijem po svom debiju, nezavisnoj crnoj triler-komediji House of Yes. Tadašnjoj tinejdžerskoj zvijezdi u velikom usponu, Lindsay Lohan, povjerena je glavna uloga, a za rolu njezine antagonistice izabrana je Rachel McAdams (Noćni let, Strast, Neposlušnost), kojoj je to bio prvi veliki nastup u relevantnom filmu.

Naime, Opasne djevojke polučile su znatan komercijalni uspjeh zaradivši u svjetskoj kino distribuciji gotovo 130 milijuna dolara, a dobile su i naklonost većeg dijela kritike koji je hvalio „briljantan scenarij“, „izvanredan glumački ansambl“ i „svjež humor sa ženskim licem i srednjoškolskim iskustvom“. Kritičar Richar Brody iz slavnog magazina The New Yorker bio je posebno oduševljen nastupom Lindsay Lohan, svrstavši ga 2021. na 11. mjesto najboljih glumačkih izvedbi dotadašnjeg tijeka 21. stoljeća. Uloga Karen bila je, pak, filmski debi buduće zvijezde Amande Seyfried (Mamma Mia!, Dragi Johne, Jadnici).

Opasne djevojke postale su i velik pop-kulturni fenomen, fanovi filma izrađivali su GIF-ove i memove te ih postali po najpopularnijim društvenim mrežama, a smatra se i jednim od najcitiranijih filmova svih vremena. Također, prema filmu, odnosno njegovu scenariju, 2018. napravljen je istoimeni kazališni mjuzikl, a ove je, 2024. godine snimljena filmska adaptacija tog mjuzikla, a još 2011. u formi televizijskog filma polučen je nastavak izvornika, Opasne djevojke 2.