experimental, UK, 2017 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)

DIRECTED BY: Scott Barley

Sleep Has Her House

Scott Barley

Scott Barley

Scott Barley

Scott Barley

Konj u tami. Nedefinirana prisutnost manifestirana u vjetru koji puše kroz dolinu, preko jezera, kroz šumu. Krikovi s one strane brda. Nikoga nema, samo neukroćena priroda. Dok se noć prikrada, natprirodne sile transcendiraju u prirodne s apokaliptičnim posljedicama…

Sleep Has Her House dugometražni je debi konceptualnog umjetnika Scotta Barleyja, izvorno slikara koji je tokom drugog desetljeća 21. stoljeća snimio niz zapaženih kratkih eksperimentalnih filmova dugih statičnih kadrova, s prirodnim ambijentima u središtu. I u cjelovečernjem prvijencu, izvorno zamišljenom kao četverosatna instalacija, Barley se bavi prirodom snimanom dugim i vrlo dugim statičnim kadrovima (na lokacijama u Velsu i Škotskoj), najvećim dijelom noću i u izmaglici. Glumaca i dijaloga nema, samo pokoja životinja, ambijenti šume, jezera, planine, sve u službi građenja ekstraordinarne, zloslutne atmosfere ostvarene maksimalnim oslanjanjem na slikovnost i zvukove.

Barley je film sam snimio kamerom s iPhonea 6 u roku od četiri dana, ali je zato postprodukcija trajala mjesecima. Najdulji kadar, scena sumraka, traje jedanaest minuta, a u postprodukciji je, među ostalim, jedna scena snimljena sa šezdeset kadrova pretvorena u scenu-kadar, odnosno šezdeset kadrova je digitalnim putem neprimjetno povezano u jedan (na tragu stvaranja privida snimanja cjelovečernjeg filma u jednom kadru Hitchcocka, Iñarritua ili Mendesa /Konopac, Birdman, 1917./, odnosno Warholova povezivanja dugih kadrova u privid jednog kadra u filmovima poput Sleepa i Empirea).

Probrana kritika film je primila sa znatnom naklonošću, smještajući Barleyja u tradiciju velikih autora koji su slikopisno istraživali prirodu, Sjöströma, Strauba i Petera Huttona. U prestižnoj anketi Village Voicea Sleep Has Her House bio je nominiran za najbolji film, najbolji debi i najbolju režiju, ugledna kustosica, putem Filmskih mutacija, festivala nevidljivog filma i u nas prisutna Nicole Brenez istaknula ga je kao jedan od najboljih filmova desetljeća, a u glasovitoj anketi Sight & Sounda o najboljim filmova svih vremena iz 2022. dobio je dva glasa.

color, 90'