Dry Ground Burning

Mato Seco em Chamas, documentary, Brazil, Portugal, 2022

DIRECTED BY: Joana Pimenta / Adirley Queirós

Dry Ground Burning

CAST:
Débora Alencar,
Léa Alves da Silva,
Gleide Firmino

SCRIPT:
Joana Pimenta,
Adirley Queirós

PHOTOGRAPHY:
Joana Pimenta

EDITING:
Cristina Amaral

Synopsis:

Dokumentarna konkurencija

„Sjećam se tog vremena… upetljala sam se u neke pizdarije sa svojom sestrom Chitarom. Moja sestra je legenda u Sol Nascente. Bilo je to 2019. Upravo sam izašla iz zatvora zbog dilanja droge. Sestra me pitala da budem dio njenog ludog plana… Nabavila je kartu podzemnih naftnih cijevi i onda je pokupovala hrpu zemlje u Sol Nascente. Cijevi su išle direktno ispod njene zemlje. Počela je zarađivati hrpu love. Tako sam i ja počela raditi s njima. Odvela me tamo gdje je izgradila taj ogromni pogon – brutalno je izgledao. Naučila me kako sve funkcionira – kako crpiti naftu iz podzemlja i pretvoriti je u benzin, sve to sranje. Povezala se s motociklistima koji su kupovali benzin od nje. Imala je i svoj štand na tržnici P. Norte gdje je prodavala benzin i hrpu drugog sranja. Chitara je također ušla u politiku… Ma bila je legenda… Sol Nascente nam je bio pod nogama, sve smo razjebale. Stvarno smo sve razjebale.“ Ovako Léa prepričava priču o skupini žena pod vodstvom Chitare, Gasolineiras de Kebradas dok njene riječi odzvanjaju zidovima Colmeije, ženskog zatvora u Brasiliji.

Ova čudesna dokufikcija donosi priču o buntovnim polusestrama u brazilskoj faveli koje ilegalno crpe naftu te u svojoj improviziranoj rafineriji prodaju benzin tajanstvenim motociklistima. Priča je to o radikalnom sestrinstvu i naftnom piratstvu te bjesomučnoj borbi jedne zajednice za preživljavanjem i postizanjem ekonomske nezavisnosti od Bolsonarove trule i fašistoidne države koja je u međuvremenu izgubila vlast. Redatelji su zakoračili u taj plameni svijet i zajedno s pet žena ispričali priču koja služi kao svojevrsna osveta brazilskoj eliti. Spajajući stvarne lokacije i neiscenirane prosvjede te režirane događaje (u kojima glumci amateri igraju sami sebe) film promišlja o raspucanom teritoriju i žudećim tijelima te ukazuje na čitav jedan naraštaj ljudi koji su izmješteni, izdvojeni i zarobljeni zahvaljujući projektu izgradnje uzorne brazilske nacije. (DP)

Nagrade i festivali
Cinéma du Réel: Grand Prize (2022); Indielisboa: Grand Prize (2022), Rio IFF: Special Jury Prize & Best Cinematography (2022); Dokufest (2022) – International Dox Award

color, 153'

Trailer