The State I Am In
Die innere Sicherheit, feature film, drama, Germany, 2000
DIRECTED BY: Christian Petzold
CAST:
Julia Hummer (Jeanne),
Barbara Auer (Clara),
Richy Müller (Hans),
Bilge Bingul (Heinrich),
Bernd Tauber (Achim),
Katharina Schüttler (Paulina),
Günther Maria Halmer (Klaus)
SCRIPT:
Harun Farocki,
Christian Petzold
PHOTOGRAPHY:
Hans Fromm
MUSIC:
Stefan Will
EDITING:
Bettina Böhler
Synopsis:
U portugalskom obalnom ljetovalištu 15-godišnja Jeanne upozna mladog Heinricha, naočitog momka opsjednutog jahanjem na valovima. Dok se dvoje mladih zbližava, njihovu ljetnu romansu grubo će prekinuti pljačka čije žrtve budu djevojčini roditelji. Jeanne ne zna da su joj majka Clara i otac Hans nekadašnji teroristi Frakcije Crvene armije koji već dugi niz godina, još od vremena prije njezina rođenja, žive skrivajući se među anonimnim turistima na portugalskim plažama. Tijekom tog razdoblja podigli su dobrodušnu i pozitivnu Jeanne, usamljenu djevojku koja nikad nije izostala s nastave, nikad poput svojih vršnjaka kampirala na jezeru, nikad se nije napila niti imala ozbiljniju romantičnu vezu. Netom uoči pljačke Clara i Hans su planirali pod novim identitetima započeti novi život u Brazilu, no sad su opet prisiljeni na bijeg i skrivanje. A kad se vrate u Njemačku, susrest će starog kolegu u kojem više nema nimalo revolucionarnog žara.
Politizirana drama redatelja Christiana Petzolda, koji scenarij supotpisuje s danas pokojnim dokumentaristom Harunom Farockijem, spretno je dramaturški i narativno konstruirano, izvrsno glumljeno i vrlo sugestivno režirano ostvarenje u kojem se spretno križaju motivi tinejdžerske neprilagođenosti i bunta, revolucionarnim idejama vođenog terorizma i gubljenja nekadašnjih ideala, međugeneracijskog jaza i državnog nadzora. Riječ je o drugačijoj vrsti političkog filma koja se bavi psihičkim stanjima protagonista prisiljenih na bijeg, problemima održanja obitelji u suvremenom materijalističkom društvu te nošenjem s prošlošću i načinima na koje ta prošlost može utjecati na sudbine pojedinaca i njihove budućnosti. Na važan tematski i značenjski sloj djela ukazuje i pjesma How can we hang on to a dream, odnosno Kako možemo sačuvati san američkog folk pjevača Tima Hardina u soundtracku filma, a odgovor na to pitanje Petzold nudi u opservacijskom djelu koje funkcionira i kao studija disfunkcionalne obitelji, s protagonistima suočenima sa sviješću o uzaludnosti svoje nekadašnje revolucionarne borbe te s iznimno efektnim dramskim klimaksom.
color, 106'