animated, USA, 2010 | Mjesto prikazivanja filma: Scena Ribnjak (Centar mladih Ribnjak, Park Ribnjak 1)

Mandy Moore,
Zachary Levi,
Donna Murphy

Dan Fogelman

Alan Menken

Tim Mertens

Prekrasna Zlatokosa mlada je djevojka koja je odrasla zatvorena u izoliranoj kuli u šumi, gdje ju je nedugo nakon rođenja dovela opaka 'majka' Gothel. Zlatokosa je dobrodušna i plemenita cura koja dane provodi čisteći kulu i održavajući svoju 20 metara dugu kosu koja, svaki put kad ona zapjeva, počne sjajiti čudesnim zlatnim sjajem. Taj sjaj podloj i zapravo vrlo staroj Gothel omogućuje da već desetljećima održava svoj mladolik izgled, zbog čega od Zlatokose i krije istinu o njenom porijeklu.

Naime, djevojka je princeza koju je Gothel otela prije gotovo dva desetljeća, kćer brižnog kralja i kraljice koji otada žive u tuzi i neprekidnoj nadi da će im se kći jednog dana vratiti. A Zlatokosa mašta o odlasku u svijet izvan kule i o tome da prisustvuje puštanju šarenih lampiona, jedinstvenom događaju u kraljevstvu koji kralj i kraljica svake godine organiziraju u noći njenog rođendana. Kad u bijegu pred vojnicima i svojeglavim konjem Maksimom u kulu jednog dana zaluta simpatični sitni lopov Flynn Fakin, koji je upravo ukrao princezinu krunu, Zlatokosa će konačno dobiti priliku upoznati svijet.

Godine 2011. nominirana za Oscara u kategoriji najbolje izvorne pjesme, koja je djelo skladatelja Alana Menkena, koji je pozlaćenu Akademijinu statuu osvojio čak četiri puta, među ostalim i za rad na hitovima Ljepotica i zvijer i Aladin, te autora stihova Glenna Slatera, koji se afirmirao i suradnjom na vrlo gledanim crtićima Pobuna na farmi i Krš i lom 2: Ralph ruši internet, iste godine nominirana za Zlatni globus u dvije najvažnije kategorije, za najbolji animirani film i najuspjeliju izvornu pjesmu, te godinu kasnije od dvije nominacije za iznimno prestižnu nagradu Grammy ovjenčana onom za najbolju pjesmu posebno skladanu za film, bajkovita animirana mjuzikl-fantazija redatelja Nathana Grenoa i Byrona Howarda (Grom, Zootropola) slobodna je adaptacija glasovite bajke Zlatokosa braće Grimm.

Dinamična naracija bez praznog hoda, raskošan i dojmljiv kolorit, zarazna infantilnost s povremenim ironičnim poigravanjem stereotipima iz bajki, slikoviti protagonisti i još slikovitiji sporedni likovi (osobito raspjevana družina 'opasnih' razbojnika iz krčme), nenametljivi 3D-efekti čija je primarna svrha naglašavanje dojma prostornosti i dubine, razigrano režirane akcijske sekvence, odmjerena emotivnost koja ni u jednom trenutku ne skreće u patetiku i tek u jednom ili dva navrata otklizava u kič, te već uobičajeno sjajna hrvatska sinkronizacija u režiji Ivane Vlkov-Wagner, vrline su djela kojem ne šteti ni detalj da svi likovi u njemu u jednom trenutku barem nakratko zapjevaju.

U scenama s pjevanjem dvoranom odjekuje glas Franke Batelić, što je možda dodatni mamac za najmlađe gledatelje. Onim starijima možda će zasmetati zapravo očekivani Disneyev konzervativizam i zagovor obiteljskih vrijednosti, kao i spomenuta infantilnost. No ti prigovori ne umanjuju gledljivost i zabavnost crtića u kojem zla i održavanjem mladolikog izgleda opsjednuta otmičarka Gothel likom prilično nalikuje na Cher, pop-zvijezdu u već ozbiljnim godinama koja je u vrijeme nastanka filma bila sinonimom za korištenje usluga estetskih kirurga na američkoj glazbenoj sceni, a koju smo kasnije mogli gledati i u glazbenoj drami Burleska s Christinom Aguilerom.