A Woman Under the Influence
feature film, drama, USA, 1974
DIRECTED BY: John Cassavetes
CAST:
Peter Falk (Nick Longhetti),
Gena Rowlands (Mabel Longhetti),
Fred Draper (George Mortensen),
Lady Rowlands (Martha Mortensen),
Katherine Cassavetes (Margaret Longhetti)
SCRIPT:
John Cassavetes
PHOTOGRAPHY:
Mitch Breit,
Al Ruban
MUSIC:
Bo Harwood
EDITING:
David Armstrong,
Sheila Viseltear
Synopsis:
Nick i Mabel Longhetti supružnici su koji sa svoje troje djece, kćeri Marijom te sinovima Angelom i Tonyjem, žive u predgrađu Los Angelesa. Nick je građevinski radnik, a Mabel majka i domaćica, no oni nisu baš skladan par. Dok je on težak čovjek uvijek na distanci i sklon kontroli, ona je krhka, ekstrovertirana i neurotična osoba sklona prenagljivanju i opterećena nedostatkom samopouzdanja. Zbog toga se Nick i Mabel često svađaju i sukobljavaju, a tim će sukobima posvjedočiti i gospodin Jensen, otac prijatelja njihove djece. Niz obiteljskih drama kulminirat će kad Mabel doživi živčani slom zbog kojeg će na šest mjeseci biti smještena u psihijatrijsku bolnicu. No kad se vrati kući situacija neće biti nimalo bolja.
Psihološka drama scenarista i redatelja Johna Cassavetesa (Sjene, Lica, Ubojstvo kineskog kladioničara), za glavnu ulogu u kojoj je Gena Rowlands nagrađena Zlatnim globusom i nominirana za Oscara, izvorno je zamišljena kao dramsko djelo namijenjeno izvođenju na pozornici. No zbog intenziteta uloge koju je Rowlands trebala iznijeti, kao i zbog očuvanja njezina mentalnog zdravlja, Cassavetes se odlučio priču o Mabel Longhetti snimiti u formatu dugometražnog igranog filma. Pritom su se pojavili brojni problemi, i stoga što projekt nitko nije želio financirati, a kad je naposljetku nekako dovršen postao je jedan od prvih neovisno produciranih filmova koji je ostvario financijski uspjeh. Stil izvedbe izrazito je realističan, sa sugeriranjem promatranja stvarnog života, glumački nastupi, osobito Rowlands, izuzetno su autentični u slojevitom profiliranju likova, režija je vrlo sugestivna, a uvjerljivost se pojačava i korištenjem kamere iz ruke te pseudodokumentarističkim prosedeom s osloncem na nepriređenost zbivanja. Riječ je o jednom od najuspjelijih ostvarenja Johna Cassavetesa i američkog neovisnog filma općenito.
color, 155'