Vive l'amour
Ai qing wan sui, drama, Tajvan, 1994 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)
DIRECTED BY: Tsai Ming-liang
							                                                                        
                          CAST:
                            Yang Kuei-mei,
Lee Kang-sheng,
Chen Chao-jung
                        
                          SCRIPT:
                            Tsai Ming-liang,
 Tsai Yi-chun,
 Yang Pi-ying
                        
                          PHOTOGRAPHY:
                            Liao Pen-jung,
 Lin Ming-kuo
                        
                          EDITING:
                            Sung Shia-cheng
                        
                          SCENOGRAPHY:
                            Chien-hsun Chen
                        
                          COSTUMES:
                            Chung-hung Luo
                        
                          Synopsis:
                            
Mladi trgovac Hsiao-kang uoči da je agentica za prodaju nekretnina zaboravila ključ u bravi stana, te ga prisvoji i uskoro se smjesti u jednu od soba. Jedne noći, ležeći na krevetu, pokuša samoubojstvo rezanjem vena, ali ometu ga zvuci iz drugog dijela stana. U međuvremenu, mladom uličnom prodavaču Ah-jungu je u kafiću privukla pozornost atraktivna agentica za prodaju nekretnika May Ling, i kad ona plati račun i ode, on je počne slijediti. Ona to primijeti i pozove ga u jedan od stanova koje prodaje. Tamo se prepuštaju seksualnom odnosu, ne znajući da je u jednoj od soba istog stana Hsiao-kang…
Nakon zapaženog kino debija Buntovnicima neonskog boga, Tsai Ming-liang, uz Anga Leeja vodeći autor takozvanog drugog tajvanskog novog vala, punu je afirmaciju stekao svojim sofomorskim ostvarenjem Živjela ljubav. Film je 1994. prikazan u glavnom natjecateljskom programu slavnog Festivala u Veneciji gdje je, zajedno s naslovom Prije kiše Milča Mančevskog, osvojio Zlatnog lava za najbolje ostvarenje te godine, kao i Nagradu FIPRESCI Međunarodne udruge filmskih kritičara. Na samom je Tajvanu osvojio Zlatnog konja, glavnu nacionalnu nagradu, za najbolji igrani film, režiju (u konkurenciji Edwarda Yanga i Wonga Kar-waija) te zvučne efekte. Kao i u većini svojih filmova, i ovdje se Tsai bavi mladim ljudima, otuđenima i usamljenima u hladnoći velegrada, prepuštenima dosadi, tjeskobi, kratkotrajnim seksualnim užicima kojima pokušavaju olakšati oporu spoznaju o nemogućnosti ljubavi i besmislenosti svojih egzistencija. Sukladan temi je stil dugih kadrova sa škrtim korištenjem zvukova i minimumom dijaloga – u prvih dvadesetak minuta filma ne izgovara se nijedna jedina riječ. Takvim stilom Tsai uspijeva ne samo sugerirati hladnoću egzistencije svojih protagonista nego, naizgled možda paradoksalno, dotaknuti dubinu emocija skrivenih u njima, ali i izazvati emocionalnu reakciju gledatelja.
Autor komentara: Damir Radić
color, 118'