Abbott i Costello susreću mumiju

Abbott & Costello Meet the Mummy, horor, SAD, 1955

REŽIJA: Charles Lamont

Abbott i Costello susreću mumiju

ULOGE:
Bud Abbott (Pete Patterson),
Lou Costello (Freddie Franklin),
Marie Windsor (Madame Rontru),
Michael Ansara (Charlie),
Dan Seymour (Josef),
Richard Deacon (Semu),
Kurt Katch (Dr. Gustav Zoomer),

SCENARIJ:
John Grant

FOTOGRAFIJA:
George Robinson

GLAZBA:
Joseph Gershenson

MONTAŽA:
Russell Schoengarth

KOSTIMI:
Rosemary Odell

Sadržaj:

Pete Patterson i Freddie Franklin nespretni su i ne baš sposobni američki lovci na blago koje stalno muči besparica. Tijekom boravka u jednoj kavani u Kairu, u kojem su zaglavili nakon svoje posljednje pustolovine, oni dočuju razgovor s poznatim arheologom Gustavom Zoomerom, koji pripovijeda o mumiji Klaris, čuvarici groba princeze Ara. Profesor Zoomer mumiju treba transportirati u SAD, a ono najvažnije vezano uz nju je sveti medaljon koji je na mumiji, a koji navodno može odvesti do mjesta na kojem se krije blago princeze Ara. No razgovor s profesorom Zoomerom čula je i Madame Rontru, pohlepna poslovna žena koja se odluči domoći blaga princeze Ara.

Madame Rontru surađuje sa sljedbenicima mumije Klarisa, koje predvodi nemilosrdni Semu, koji će pak svojim ljudima Ibenu i Hetsutu zapovjediti da ubiju profesora i ukradu mumiju. To će se dogoditi netom prije no što u posjet profesoru stignu Pete i Freddie, koji su se željeli prijaviti za pratioce mumije na putu do SAD-a. No ubojice su na mjestu zločina ostavile medaljon mumije Klaris, koji će njih dvojica pronaći te će ga pokušati prodati. Čini se da bi kupac mogla biti upravo Madame Rontru, koji će dvojici prijatelja za medaljon ponuditi stotinu dolara, da bi naposljetku pristala na njihovu cijenu od pet tisuća dolara. No to je tek početak vratolomnih pustolovina Petea i Freddieja, koji će najprije doznati da je medaljon s ispisanim hijeroglifima uklet, da bi ga potom Costello greškom pojeo.


Pustolovna komedija s elementima horora, koju je kao i velik broj filmova komičarskog dvojca Abbotta i Costella iz prve polovice 50-ih godina prošlog stoljeća režirao Charles Lamont, holivudski veteran koji je još tijekom 20-ih i 30-ih surađivao s takvim imenima nijemofilmske komedije kakva su Mack Sennett i Buster Keaton, a u prvoj polovici 30-ih je pod njegovom redateljskom palicom zaigrala i Shirley Temple, tada u dobi od četiri i pet godina, posljednji je film studija Universal u kojem je popularni komičarski par ekran podijelio sa slavnim čudovištima, te pretposljednji zajednički projekt Abbotta i Costela općenito.

Ovo djelo nerijetko se smatra i najslabijim projektom dvojice komičara, kao i najslabijim ostvarenjem u kojem su čelnici Universala u isključivo komercijalne svrhe odlučili još malo iskoristiti nekadašnju slavu stvorenja koje su utjelovili Boris Karloff i Lon Chaney Jr., pa i Tom Tyler u Mumijinoj ruci (The Mummy's Hand) redatelja Christyja Cabannea iz 1940. godine.

Posrijedi je bila prilično skromna produkcija, pa tako studijska scenografija teško može nekog uvjeriti da se zbivanja odigravaju u Egiptu, a jeftinoća se ogleda i u vratima koja se deformiraju pri otvaranju. Priča je bezidejna i nerijetko zamorna, što se donekle pokušava nadoknaditi koliko-toliko dinamičnom montažom, fokus je na dvojici protagonista i njihovim ludorijama, a oni su i jedini od glumačke postave koji se uistinu trude, jer ostali kao da tek odrađuju gažu.

Iako scene s Abbottom i Costellom predugo traju, te se u završnici većinom svode na jurnjavu dok ih progoni čudovište, ne može se poreći da u tome nema određenog šarma. Makar je u cjelini riječ o rutinskom djelu, ono osobito ne pretjerano zahtjevnim ljubiteljima komičarskog dvojca i klasičnih horora studija Universal može ponuditi 80-ak minuta korektne zabave.

Autor teksta: Josip Grozdanić

c/b, 90'

Trailer