Betty Blue

37°2 le matin, igrani, romantična drama, Francuska, 1986

REŽIJA: Jean-Jacques Beineix

Betty Blue

ULOGE:
Jean-Hugues Anglade (Zorg),
Béatrice Dalle (Betty),
Gérard Darmon (Eddy),
Consuelo De Haviland (Lisa),
Clémentine Célarié (Annie),
Jacques Mathou (Bob)

SCENARIJ:
Jean-Jacques Beineix (prema romanu Philippea Djiana)

FOTOGRAFIJA:
Jean-François Robin

GLAZBA:
Gabriel Yared

MONTAŽA:
Monique Prim

Sadržaj:

Zorg je majstor koji vrši razne popravke u turističkom naselju s drvenim bungalovima, na francuskoj obali. Vodi smiren i tih život, u slobodno vrijeme pišući roman. Upozna senzualnu i strastvenu Betty i njih se dvoje snažno zaljube jedno u drugo. Betty je divlja i nepredvidiva, posvađa se sa Zorgovim poslodavcem, pa ona i Zorg odlaze, a novi posao pronalaze u talijanskom restoranu dečka Bettyne prijateljice. Zorgov roman nijedan izdavač ne želi objaviti, što jako ljuti Betty koja je uvjerena da je taj roman briljantan i postane opsesivno posvećena tome da bude objavljen…

Nakon velikog uspjeha njegova debija Diva, Jean-Jacques Beineix postao je prvak pravca nazvanog francuski neobarok odnosno cinema du look, čije su udarne igle uz njega bili znatno mlađi Luc Besson i Leos Carax. Betty Blue je Beineixov treći i najpopularniji film, a temelji se na romanu Philippea Djiana. Riječ je o Beineixovom narativno najutemeljenijem ostvarenju, premda i ovdje stil (uz povremeni eksplicitni simbolizam) i ugođaj imaju prednost pred naracijom, zbog čega skretanje naslovnog lika u ludilo narativno-psihološki nije optimalno pripremljeno. Lik Zorga pripovjedač je iz čije su perspektive sagledana sva zbivanja i čija izvanprizorna naracija mjestimice izrazito asocira na onu film noira. Priča o opsesivnim ljubavnicima izravno se naslanja na romantičarsku tradiciju, a njihova društvena izdvojenost i neprilagođenost na francuski poetski realizam. Završnu sekvencu autor je realizirao kao citatni spoj Stanara Romana Polanskog i Formanova Leta iznad kukavičjeg gnijezda. Počevši od uvodne scene, film se izdvaja nesvakidašnjom senzualnošću, zahvaljujući slobodnim erotskim prizorima, iznimnoj putenosti Beatrice Dalle, kojoj je naslovna uloga donijela svjetsku slavu (ali i presudno je obilježila i tako ograničila), te kolorističko-dizajnerskoj intenzivnosti, karakterističnoj za cinema du look. Na uglednom festivalu u Montrealu Betty Blue dobila je nagradu za najbolji film, također i za najpopularniji film, te je nominirana za Oscara i Zlatni globus u kategoriji najboljeg filma na neengleskim jezicima.

boja, 185'

Trailer