Cronos
igrani, horor, fantazija, Meksiko, 1993
REŽIJA: Guillermo del Toro
ULOGE:
Federico Luppi (Jesus Gris),
Ron Perlman (Angel de la Guardia),
Claudio Brook (De la Guardia),
Margarita Isabel (Mercedes),
Tamara Xanath (Aurora),
Daniel Giménez Cacho (Tito)
SCENARIJ:
Guillermo del Toro
FOTOGRAFIJA:
Guillermo Navarro
GLAZBA:
Javier Álvarez
MONTAŽA:
Raúl Dávalos
Sadržaj:
Veracruz 1563., jedan alkemičar razvija mehanizam koji može omogućiti vječni život. Godine 1937. ruši se stara zgrada i alkemičar pogiba od krhotina koje mu prodru u srce. Godine 1996. stari trgovac antikvitetima, Jesus Gris, u posjedu je statue arhanđela te primijeti da je njezino postolje šuplje. Otvori ga i pronađe 450 godina star mehanički objekt koji će ga pomladiti...
Cronos je debitantski dugometražni igrani film Guilerma del Tora, realiziran u nezavisnoj produkciji u rodnom mu Meksiku. Bio je to prvi film u kojem je surađivao sa svojim omiljenim glumcima Federicom Luppijem (Đavolja kralježnica, Panov labirint) i Ronom Perlmanom (Hellboy, Hellboy 2, Ulica noćnih mora). Kritika je film dočekala s odobravanjem, hvaleći odličan žanrovski balans honora i drame, originalnost ideje, glumu i inteligentne religijske reference. Iako je snimljen u nezavisnoj produkciji, s budžetom od dva milijuna dolara bio je to najskuplji meksički film do tog vremena, pri čemu je del Toro uložio vlastitih pola milijuna dolara do kojih je došao pozajmicama i bankovnim kreditima, a film je posvetio svojoj baki. Del Toro se u filmu i sam pojavljuje u Hitchcockovoj maniri: u jednoj sceni šeće psa ispred kuće Jesusa Grisa u društvu svoje stvarne supruge. Cronos je izabran za meksičkog kandidata za Oscara, ali nije se domogao nominacije. Svejedno, bio je vrlo uspješan, izazvao je pažnju Hollywooda pa je tako moćna major kuća Universal nudila del Toru otkup prava s namjerom da napravi američki remake. Naposljetku, braća Weinstein, vodeći američki nezavisni producenti, na temelju Cronosa povjerili su del Toru režiju vlastite produkcije Mimic s budžetom od trideset milijuna dolara, što se pretvorilo u najgore iskustvo njegove karijere, jer je s braćom potpuno razišao oko koncepcije tog filma.
boja, 94'