Darjeeling d.o.o.

The Darjeeling Limited, igrani, avanturistički, komedija, SAD, Indija, 2007

REŽIJA: Wes Anderson

Darjeeling d.o.o.

ULOGE:
Owen Wilson (Francis),
Adrien Brody (Peter),
Jason Schwartzman (Jack),
Amara Karan (Rita),
Waris Ahluwalia (glavni stjuard),
Bill Murray (biznismen),
Anjelica Huston (Patricia)

SCENARIJ:
Wes Anderson,
Roman Coppola,
Jason Schwartzman

FOTOGRAFIJA:
Robert D. Yeoman

MONTAŽA:
Andrew Weisblum

Sadržaj:

Godinu dana nakon što im je preminuo otac, američka braća Francis, Peter i Jack na jednoj željezničkoj postaji u Indiji ukrcavaju se na vlak i kreću na putovanje kroz zemlju. Peter je u posljednji trenutak uspio uskočiti u već krećući vlak, a braća se nisu vidjela čitavu godinu, još od očeve sahrane. Njihovo zajedničko putovanje organizirao je Francis, koji želi da to bude prigoda za ponovo zbližavanje članova obitelji kao i za duhovno prosvjetljenje svih njih, a planiran je i posjet njihovoj majci Patriciji, koja je prije dosta godina napustila obitelj i otišla živjeti u Indiju. Dok braća jedan drugom postupno otkrivaju detalje o svojim životima posljednjih godina, Jack će se početi zbližavati s privlačnom mladom stjuardesom, Indijkom Ritom s kojom želi nadoknaditi ono što mu nedostaje u vezi s njegovom djevojkom. Istodobno, braća pokušavaju međusobno raspraviti zbog čega među njima nema ljubavi i zbog čega su se udaljili, te zašto majka Patricija nije došla na očev pogreb. A onda Francis, čija je glava u zavojima zbog nedavne motociklističke nesreće, braći otkrije da im je majka otišla u samostan podno Himalaje i da je pravi cilj njihova putovanja pronaći je.

Godine 2007. prikazana u konkurenciji festivala u Veneciji, na kojem je nagrađena Malim Zlatnim lavom, humorna pustolovna drama suscenarista i redatelja Wesa Andersona još je jedno prepoznatljivo ostvarenje autora koji je do savršenstva doveo dramsku formu u kojoj je praktički nemoguće procijeniti kad je riječ o humornom pristupu i neobveznoj komediji, a kad pak o serioznijem prosedeu i ozbiljnoj drami. Anderson je filmaš koji još od svog drugog dugometražnog ostvarenja, satirične humorne drame Rushmore iz 1998. godine, u dobroj mjeri polarizira publiku, a dijelom i kritiku. Jednima se tako izuzetno sviđaju njegov osebujan redateljski stil i prepoznatljiv vizualni prosede, te oni cijene naglašene stilizacije, raskošan i nerijetko začudan kolorit, iznimnu brižnost i pedantnost u komponiranju svakog kadra, sjajno ekvilibriranje emocijama i staromodnost u pristupu, afirmaciju slikovitih i bizarnih likova i njihovih odnosa, kao i podjednako efektno pomaknute i bizarne situacije u kojima se drama uvijek neprestano isprepleće sa satiričnom komikom, groteskom i burleskom uz umetanje makabričnih detalja. Drugima, međutim, a oni su ipak srećom u manjini, smetaju upravo spomenuta pedanterija i sklonost pretjeranim stilizacijama i bizarnostima, te iste tumače kao artificijelnost, pretencioznost i larpurlartizam. Sva obilježja Andersenova autorskog rukopisa odlikuju i ovaj film, u kojem su frivolna raščišćavanja međusobnih odnosa trojice braće predočena u vrlo uspjelom začudnom kontrastu s okruženjem neimaštine pa i bijede svakodnevna života u Indiji. Osim raspoloženih nastupa stalne redateljeve glumačke postave u kojoj su Owen Wilson, Bill Murray, Jason Schwartzman i Anjelica Huston, vrijedi izdvojiti i efektnu epizodnu rolu Natalie Portman.

boja, 91'

Trailer