Jedan i dva

Yi yi, igrani, drama, Tajvan, 2000

REŽIJA: Edward Yang

Jedan i dva

ULOGE:
Nien-Jen Wu (N.J.),
Elaine Jin (Min-Min),
Issei Ogata (Ota),
Kelly Lee (Ting-Ting),
Jonathan Chang (Yang-Yang)

SCENARIJ:
Edward Yang

FOTOGRAFIJA:
Wei-Han Yang

GLAZBA:
Kai-Li Peng

MONTAŽA:
Po-Wen Chen

Sadržaj:

Čini se da nitko u tročlanoj obitelji Jian iz tajvanske prijestolnice Taipeija nije zadovoljan svojim životom. Sredovječni otac N. J. nezadovoljan je poslom koji radi, a osobito odlukom njegovih poslovnih partnera da uđu u nesiguran aranžman s ne baš pouzdanom japanskom tvrtkom za proizvodnju računalnih igrica. Njegovi su partneri zainteresirani samo za financijsku stranu tog aranžmana, a pošteni N. J. osjeća da ga se u tom smislu ne cijeni dovoljno. No njegov bi se život mogao promijeniti zahvaljujući poznanstvu s gospodinom Otom, japanskim softverskim mogulom, te susretom s nekadašnjom ljubavi Sherry koja bi s njim ponovo željela vezu. Istodobno, N. J.- ov sin Yang-Yang ima problema u školi, gdje su ga na pik uzeli jedna razredna kolegica i jedan od nastavnika, dok njega sve više zanima fotografija i bavljenje njome. A tu je i N. J.-ova kći Ting-Ting, djevojka koja će se naći u ljubavnom trokutu koji čine njezina prijateljica iz susjedstva i problematični dečko te prijateljice.

Godine 2000. prikazana u konkurenciji festivala u Cannesu, gdje je Edward Yang (Toga dana na plaži, Mučitelj, Vedri ljetni dani) nagrađen kao najbolji redatelj, iste godine nagrađena na festivalu u Karlovym Varyma te sljedeće godine nominirana za prestižnu francusku filmsku nagradu César u kategoriji najboljeg stranog filma, izvrsna romantična drama za koju Edward Yang potpisuje i scenarij ostvarenje je kojim je autor potvrdio međunarodni ugled prethodno stečen sjajnom dramom Priča iz Taipeija i podjednako uspjelom komedijom Konfuzija s Konfucijem. Edward Yang je uz Houa Hsiao Hsiena i Anga Leeja najznačajniji suvremeni tajvanski filmaš, umjetnik koji je 1982. godine kao redatelj drugog segmenta sukreirao četverodijelni omnibus U naše vrijeme, film kojim je započeo preporod tajvanske kinematografije. Kao autor Yang preferira urbane teme i duge priče s mnogo likova, često vremenom radnje smještene u ne tako daleku prošlost, a njegova djela odlikuju osebujni minimalistički izvedbeni prosedei te tematiziranje sukoba tradicije i moderniteta u Tajvanu. Unatoč gotovo trosatnom trajanju, storiju o jednoj obitelji koja funkcionira kao uzorak tajvanske srednje klase obilježavaju superiorno križanje ozbiljnog dramskog tona i izražene duhovitosti, izuzetno sugestivna režija, dojmljiva fotografija, galerija životnih likova te umetanje brojnih detalja naglašene poetske i umjetničke dimenzije.

boja, 173'

Trailer